StoryEditor

Podnikateľom roka je Tomáš Bel z EXIsportu

17.02.2011, 23:00
Šéf siete športových potrieb a oblečenia EXIsport Tomáš Bel je novým podnikateľom roka na Slovensku.

 "Beriem to ako ocenenie nielen mojej práce, ale aj celého nášho tímu a našich ľudí,“ vyhlásil pre HN. Ako v následnom rozhovore podotkol, podľa neho u poroty zavážilo hlavne to, že s firmou nastavil dobrú stratégiu fungovania na trhu a rastu nielen na Slovensku, ale aj v regióne.

Poradenská spoločnosť Ernst&Young, ktorá súťaž podnikateľských oskarov už po piaty raz zorganizovala, včera neskoro večer vyhlásila aj začínajúceho podnikateľa roka - šéfa Interstore Alexandra Grambličku a v kategórii inovácie si prvenstvo odniesol Ján Jenča z IT spoločnosti Monogram.

Od nuly k značke
"Jeho víťazstvo je zaslúžené. Má jasnú podnikateľskú víziu a odvahu expandovať do zahraničia napriek tomu, že sa spoločnosť EXIsport pohybuje vo vysokokonkurenčnom segmente,“ vymenoval niektoré dôvody z rozhodnutia porotcov pre HN vedúci partner Ernst&Young na Slovensku Stan Jakubek. Nezávislá porota zložená z osobností podnikateľskej aj akademickej obce, ktorej predsedal minuloročný víťaz Michal Štencl zo Sygicu, potvrdila, že ju najviac zaujala Belova silná ambícia rozširovať aktivity firmy a prichádzať s novými nápadmi. "Jeho príbeh spĺňa takmer dokonale kritériá súťaže,“ dodal k tomu po vyhlásení výsledkov Jakubek.

Sám Tomáš Bel neskrýva, že za svojím podnikateľským cieľom išiel síce od začiatku, no pre účasť v súťaži sa vraj rozhodoval dlhšie. "Vlani sme sa na to necítili, tento rok sme si povedali, že ideme do toho,“ tvrdí.

Jeho príbeh je inšpirujúci tým, že začínal prakticky od nuly a dnes má popri úspešne etablovanej značke druhú rozbiehajúcu EXItravel a v talóne čakajúcu na debut ďalšiu. Do EXIrodiny vraj chce prihadzovať ročne minimálne jednu značku.

V mladosti sa síce športu venoval, no nasmeroval si to na medicínu a dokonca sa na čas živil ako traumatológ. Napriek tomu sa práve pri športe zoznámil s neskorším spoločníkom Miroslavom Blaškom a biznis bol na svete.

"Začínali sme s veľkoobchodom, distribučným biznisom. V tom čase sa však menila celá Európa, prebiehal integračný proces, prichádzali veľkí hráči, jednotná mena, čo nám biznis komplikovalo. Vyšlo nám, že musíme prísť s vlastným konceptom retailu orientovaným masovejšie na zákazníka,“ prezrádza. Jeho recept na úspech je vraj jednoduchý. "Vieme, čo chceme a vieme sformulovať, čo chceme.“ Svoje manažérske know-how si nelenil doplniť na Harwarde, je takmer neustále rozcestovaný, no možno aj vďaka tomu si pred dvoma rokmi v lietadle cestou do Číny, kde má tiež obchodných partnerov, uvedomil pri čítaní Financial Times, že kríza už prepukla.

Uspejeme v Monaku?
Tomáša Belu čaká celosvetové kolo Ernst&Young Podnikateľ roka už v júni v Monaku. "Značka tejto súťaže sa dostala do povedomia v mnohých krajinách,“ skonštatoval pre HN jeden z porotcov Róbert Šimončič zo Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu. Ako po súťaži povedal aj ďalší z porotcov, slovenská súťaž ukazuje podnikateľov, ich energiu a nápady, ktoré vedia dotiahnuť do konca. Či to pre náš celosvetový úspech bude stačiť, sa ukáže. Zatiaľ prestížne ocenenie nik zo Slovákov v histórii nezískal.

"Kritériá, podľa ktorých rozhoduje porota, sú veľmi široké - nerozhoduje obrat, počet zamestnancov alebo geografická pôsobnosť. No všetci podnikatelia, ktorí sa v Monaku stretnú, sú už víťazi a vstupujú tak do pomyselnej svetovej podnikateľskej siene slávy,“ podotýka Stan Jakubek. Sám Bel je pri hodnotení svojich šancí na úspech zatiaľ opatrný a nič nechce predbiehať.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. december 2025 03:59