StoryEditor

Sociálne siete by nemali byť jadro vašej komunikácie

13.11.2011, 23:00

Je kreatívny riaditeľ agentúry Hello Monday, ktorá má pobočku v Kodani i New Yorku. S digitálnymi médiami a brandingom pracuje od roku 1996, okrem iného pre klientov ako Lego, Victoria's Secret, Playstation, IKEA, Carlsberg či Google. O pár dní navštívi Bratislavu, aby na konferencii Internet je sexy ukázal, ako v jeho digitálnej agentúre funguje kreatívny proces a ako v malom dánskom štúdiu vznikali kampane pre značky svetového mena. Jakob Kahlen.
Pracujete ako dizajnér od roku 1996. Za tento čas zažil internet búrlivý vývoj a presvišťalo okolo nás množstvo nových technológií. Ako ste sa s nimi vyrovnali?
V pracovných projektoch som sa vždy rád obklopoval dvoma typmi ľudí -- technologicky aj tradičnejšie založenými. Mám rád atmosféru firiem, ktoré dokážu skĺbiť technologické know-how s tradičným prístupom. Inovácie vznikajú, keď sú obe tieto zložky v rovnováhe.
Kam podľa vás dnes smeruje komunikácia na internete?
Internet už nie je iba sieť webových stránok, ale sieť ľudí. Popularita sociálnych médií zaručene zmenila spôsob, akým sa dorozumievame -- komunikujú tu ľudia s ľuďmi. No stále je ešte skoro na to, aby sme si vedeli určiť, na čo môžeme a na čo nemôžeme sociálne médiá využívať. Všetko sa iba vytvára, aj keď niektorým výtvorom, napríklad Facebooku, sa zatiaľ darí veľmi dobre. Nikto z nás si však nemôže byť istý, či sa to o pár rokov neobráti proti nám.
Ako sociálne siete využívate pre vlastnú agentúru?
My používame sociálne médiá hlavne na to, aby sme zaujali zamestnancov a ukázali svetu a iným kreatívnym ľuďom naše projekty. Ale nikdy neviete, odkiaľ môže váš budúci klient prísť, preto je dôležité zanechať naozaj dobrý dojem.
Ako sociálne médiá využívate pri práci pre klientov?
Internet a sociálne médiá sú priestor, ktorý je vhodný pre komunikáciu značky aj na podporu obchodovania s tovarom. Ukázal sa schopným prepojiť ľudí v takej miere, aká tu ešte nikdy predtým nebola. Napriek tomu nikdy nestaviame technológie do samotného centra komunikácie. Pri projektoch pre klientov sa zvyčajne riadime pravidlom, že sociálne médiá nevyužívame ako jadro konceptu, ale iba ako spôsob na šírenie, zdieľanie a pripojenie.
Je dôležité mať vo firme zamestnanca, ktorý má na starosti iba komunikáciu v oblasti sociálnych médií?
Myslím si, že je to veľmi dôležité. Značky, s ktorými sme spolupracovali, brali komunikáciu prostredníctvom sociálnych médií veľmi vážne. Zvyčajne to však znamená aj stopercentnú zanietenosť ľudí, ktorí sa podieľajú na takejto práci.
V poslednom čase sa skloňuje pojem ,,závislosť od sociálnych médií". Ako ste na tom vy?
Využívam sociálne médiá hlavne na komunikáciu a propagáciu našej agentúry, v menšej miere aj na kontakt s priateľmi a rodinou. Často sa mi stáva, že strávim celý večer ničnerobením na Facebooku, a toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo tento trend nemám rád. Je to neproduktívne a často som sa stretol s mladými dizajnérmi, ktorí sa viac venovali sledovaniu iných návrhárov než práci na svojich vlastných návrhoch. A to je veľmi veľký zlozvyk. Tým, že sa nedokážu kontrolovať vo využívaní sociálnych médií, nebudú môcť kontrolovať ani svoj potenciál.
Čo môžu návštevníci konferencie Internet je sexy očakávať od vašej prezentácie a o čom budete rozprávať?
Agentúra Hello Monday vznikla na predpoklade, že je možné vytvoriť prosperujúce kreatívne ihrisko, nie sivý výrobný závod, ako to často býva v iných firmách. Budem rozprávať o svojich postrehoch a o tom, ako sme vybudovali Hello Monday na základe tejto filozofie. Okrem toho ukážem aj projekty našich klientov s náčrtmi a procesmi, ktoré sa nedajú vidieť ani na našej internetovej stránke.
Barbora Janáková

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
24. december 2025 21:22