StoryEditor

Američania sa bili o zľavy

27.11.2011, 23:00
Autor:
TASRTASR

Tržby v takzvaný čierny piatok vzrástli v USA v porovnaní s rovnakým dňom minulého roka o 6,6 percenta na historický rekord. Američania zjavne zabudli aj na deväťpercentnú nezamestnanosť a v snahe využiť zľavy brali obchody útokom.

Podľa spoločnosti pre prieskum trhu ShopperTrak spotrebitelia minuli v prvý deň vianočnej sezóny, ktorú v USA nazývajú čierny piatok, celkovo 11,4 miliardy dolárov (8,62 miliardy eur).

"Toto je najväčší medziročný nárast tržieb na čierny piatok od roku 2007, keď oproti čiernemu piatku 2006 vzrástli tržby o 8,3 percenta," povedal zakladateľ ShopperTrak Bill Martin. "Zatiaľ je to však len jeden deň. Uvidíme, či spotrebitelia budú v takomto tempe pokračovať aj počas celej nákupnej sezóny," dodal.

Ďalšia spoločnosť pre prieskum trhu NRF očakáva, že za celú sezónu by tržby v kamenných obchodoch mohli vzrásť o 2,8 percenta na 465,6 miliardy dolárov a čo sa týka internetového predaja, firma ComScore odhaduje, že tržby vzrastú o šestinu na 37,6 miliardy dolárov.

Rast nákupov a tržieb na čierny piatok podporil aj fakt, že niektoré siete ako Gap, Wal-Mart či Toys "R" Us otvorili brány namiesto skorých ranných hodín už o polnoci. Skoršie odštartovanie predvianočnej nákupnej sezóny zvýšilo aj predaj cez internet, ktorý podľa firmy pre prieskum trhu Coremetrics patriacej IBM medziročne vzrástol o štvrtinu. Národná federácia maloobchodu odhaduje, že počas čierneho piatku nakupovalo cez internet či v kamenných obchodoch asi 152 miliónov ľudí, čo by znamenalo rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka o desatinu.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
27. december 2025 07:07