StoryEditor

Test HN: Lexus vstúpil medzi elitu športovej elegancie (foto)

13.08.2012, 00:00
Športovo ladený Lexus GS250 F pripomína počítač. Je najluxusnejším japonským autom vyššej strednej triedy.

Automobilová klientela, schopná a ochotná zaplatiť za nové auto viac ako päťdesiat tisíc eur, má pri zvažovaní ponúk o jednu dilemu viac. Do elitnej skupiny prestížnych vozidiel vstúpil japonský Lexus. Jeho štvrtá generácia modelového radu GS je na boj s konkurenciou veľmi dobre pripravená. Presvedčili sme sa o tom počas testu jej športovo ladenej verzie 250 F Sport. Prináša nový prvok – športovú eleganciu.

Automobilka Lexus je známa tým, že svojim klientom zjednodušuje výber špecifikácie auta základnými balíkmi. Každý reprezentuje inú líniu, všetky sú však veľmi dobre vybavené a doobjednať sa dajú len detaily. Aj preto sa základná cena modelu nedá porovnávať so základnou cenou konkurenčných áut. Modelový rad GS je v ponuke výhradnej s trojpriestorovou karosériou typu sedan a výhradne s benzínovými motormi, prípadne s benzínovým hybridom. My sme si vyskúšali základnú, šesťvalcovú verziu, ktorá je vybavená šesťstupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom zadnej nápravy.



Odhlučnená karoséria
Motoristov zaujme charakteristická vretenovitá maska chladiča vozidiel rodiny Lexus. Nechýbajú vysokosvietivý pásik denných LED svetiel. Profil zvýrazňuje silueta vozidla so štíhlymi bokmi a dlhou, aerodynamickou kabínou. Spolu s veľkým rázvorom podčiarkuje nezameniteľný vzhľad vozidla a zároveň naznačuje jeho veľkorysý vnútorný priestor. Auto, ktoré sa pýši najlepšou aerodynamikou vo svojej kategórii, spája nový dizajn a elegantný štýl s konštrukčnou funkčnosťou. Prúdenie vzduchu okolo auta je cielené pre zníženie hluku a spotreby.

Celé auto pôsobí mimoriadne „svalnato“, a to aj vďaka širším blatníkom a veľkým otvorom v prednom nárazníku. Pri pohľade zozadu zaujme dvojica veľkých koncoviek výfukov, ktorá je citlivo zakomponovaná do nárazníka. Pozorné oko si všimne jemne zdvihnutú „odtrhovú“ hranu kufrových dverí alebo tvarovo optimalizované bočné plochy zadných svetiel. Oba detaily zvyšujú smerovú stabilitu auta pri vyšších rýchlostiach a znižujú hlučnosť v interiéri.

 

Prepchatý elektronikou
Vnútrajšok auta posádku rozmaznáva pohodlím. Tvarom korešponduje so zovňajškom auta. Je vypracovaný z materiálov najvyšších kvalít. Ručne šitá koža zdobí výplne dverí aj prístrojovový panel a farebne veľmi dobre ladí s mäkčenými plastami. Lexus GS250 F Sport má na palube azda všetku elektroniku, ktorá je dostupná v automobilovom priemysle. Týka sa to bezpečnostného, ako aj komfortného vybavenia. Audiosytém dodávaný známym špecialistom Mark Levinson (17 reproduktorov a výkon 835 wattov) sa ovláda jednoducho, tak ako celé nastavenie auta. Na stredovom paneli je joystick pripomínajúci počítačovú myš.

Po slovensky písané menu sa zobrazuje na LCD displeji, ktorý je svojím rozmerom 12,3 palca najväčším na svete. Z ostatnej výbavy spomeňme klimatizované sedadlá, vyhrievaný volant, trojzónovú klimatizáciu, prednárazový systém vrátane systému sledovania pozornosti vodiča atď.

Nový model GS ponúka vďaka väčšej torznej tuhosti a prepracovanému podvozku dobré dynamické parametre, jeho podvozok reaguje na povely vodiča bez oneskorenia a veľmi precízne. Prevádzkové vlastnosti je možné jemne upravovať pomocou elektroniky. Režim Eco znižuje emisie a šetrí palivo pri pokojnej jazde, zatiaľ čo Normal je uspôsobený pre každodennú jazdu, pretože sa vyznačuje ideálnou rovnováhou medzi hospodárnosťou a jazdným komfortom. Sport S okamžite zrýchli reakcie pohonného systému pre rýchlejšiu akceleráciu.



Nízka spotreba
Najdynamickejší režim má označenie Sport S+. Riadi pohonné ústrojenstvo a aj tvrdosť odpruženia plus stabilizačný systém. Všetko pre podmanivé jazdné výkony. Výsledkom je vynikajúca úroveň ovládateľnosti a citlivého správania vozidla pri jazde na limite možností daných fyzikálnymi zákonmi. Vidlicový šesťvalec Lexusu GS 250 má výkon 154 kW (209 k) a veľmi dobrý, priam kontinuálny priebeh krivky výkonu, ako aj melodický zvukový prejav. Vyspelé priame vstrekovanie D-4 a variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov Dual VVT-i sú zárukou skvelých výkonových parametrov a nízkej spotreby paliva pri plnení požiadaviek emisnej normy Euro V.

Počas testu sme zaznamenali priemernú spotrebu 8 litrov na sto kilometrov, čo je veľmi dobrá hodnota. Šesťstupňová automatická prevodovka je vybavená páčkam pod volantom. Športovo ladení motoristi môžu sa pre manuálne radenie rýchlostí s novým Lexusom GS doslova vyšantiť.

01 - Modified: 2004-08-24 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: K nabrúsenej súčiastke ponúkajú protokol
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. december 2025 23:19