Nerobia viac vecí naraz
Veľkí šéfovia vedia, že musia “delegovať, alebo zomrieť”. Nie je vhodné, aby sa zaujímalí o každý detail vo firme. Radšej si “vychovajú” manažérov, ktorí budú mať na starosti čiastkové procesy a ktorým budú dôverovať.
Nerobia iba perfektné rozhodnutia
Dobrý plán, ktorý sa zrealizuje teraz, je lepší, ako perfektný plán, ktorý sa zrealizuje o týždeň. Kľúčom k úspechu je konať – a nie čakať, kým nastane ideálna situácia na akciu s perfektným výsledkom.
Neodpovedajú na každú otázku
CEO je zodpovedný za nábor kľúčových ľudí a udávanie smeru pre firmu, ktorú riadi. Nie je dobré, ak dovolí, aby ho zamestnanci zahlcovali otázkami zakaždým, keď na niečo nepoznajú odpoveď. On ju nemusí okamžite "z hlavy" vedieť a určite nie je povinný ihneď odpovedať.
Nechodia na veľa porád
Vrcholoví manažéri by nemali chodiť na mnoho porád z nižšej úrovne riadenia. Tí úspešní presadzujú 5-minútové krátke stretnutia či “briefingy”.
Neobmedzujú komunikáciu
To, že top manažéri by nemali riešiť dlhé porady a odpovedať na všetky “jednoduché” otázky zamestnancom, neznamená, že by sa mali odstrihnúť od komunikácie. Mali by využívať všetky možné dostupné kanály na informovanie o aktuálnom dianí vo firme.
Zdroj: Businessinsider.com
Ilustračná snímka: Dreamstime/Archív HN