Na konci účtovného obdobia je firma povinná vyhotoviť účtovnú závierku, ktorá predstavuje povinnú prílohu k daňovému priznaniu. Účtovnou závierkou sa rozumie vyhotovenie účtovných výkazov, ktoré poskytujú verný a pravdivý obraz o podnikaní. Tu je prehľad najčastejších chýb, ktoré robia firmy podľa odborníčky na účtovníctvo Eleny Ondákovej zo spoločnosti Alexis-Consult pri uzatváraní roka.
1. Nesprávny prenos zostatkov súm z výkazov z minulého roka
Pri vypisovaní výkazov sa omylom vpíšu do riadkov nesprávne zostatky z minulého roka, alebo sa omylom posunie zostatok sumy o riadok nižšie alebo vyššie.
Riešenie: Pri vypisovaní výkazu je potrebné si dávať pozor a tlačivo pred odovzdaním prekontrolovať s minuloročným výkazom.
2. Nesprávny prenos zostatkov na konci roka do výkazov
Účtovné programy nám ponúkajú rôzne možnosti účtovania. Napríklad nevieme zaúčtovať doklady, tak im priradíme v zaúčtovaní NEVIEM alebo ZAÚČTUJEM NESKÔR. Počas roka sa však na spomínané doklady zabudne a do výkazu sa nám tieto doklady nepremietnu.
Riešenie: Výkazy sa musia prekontrolovať s peňažným denníkom, pomocnými knihami a majetkom...
Viac sa dočítate v zajtrajšej prílohe Jednoduché účtovníctvo Hospodárskych novín
Kupujte Hospodárske noviny, súťažte a my za vás spravíme daňové priznanie.