StoryEditor

Banky tvrdia: klienti stále uprednostňujú termiňáky

05.01.2015, 18:45
Aká bola v roku 2014 situácia pri sporiacich produktoch – čo ľudia zvykli preferovať v praxi na rozdiel od minulých rokov? Spýtali sme sa bánk.

Štefan Frimmer, hovorca Slovenskej sporiteľne:

Naši klienti najviac obľubujú sporenie k účtu. Priemerná suma sporenia sa pohybuje okolo 70 eur mesačne. Takmer polovica klientov s osobnými účtami má sporenie už zriadené. Najväčší záujem je o sporenie k účtu s mesačným pripisovaním úrokov. Čo sa týka termínovaných vkladov, klienti v poslednom čase preferujú 12-mesačnú viazanosť. Podľa prieskumu, ktorý pre nás realizovala spoločnosť Imas International, sú na Slovensku najvyužívanejšie sporiace účty, životné či kapitálové poistenie a stavebné sporenie. A tieto typy produktov majú v podstate rovnaké zastúpenie medzi všetkými vekovými skupinami.

Juraj Štefanovič, PR špecialista, ČSOB

Najobľúbenejším druhom sporenia sú sporiace účty, na ktorých majú ľudia nasporené priemerne 4 108 eur. Priemerný vek klienta, ktorý si sporí, je 43 rokov a len o niečo častejšie si odkladajú financie ženy ako muži (v pomere 51 : 49 percent). Úspory na sporiacich účtoch narástli oproti roku 2012 o 29 percent. Z hľadiska celkových depozitov (sumár financií na bežných, sporiacich, termínovaných vkladoch a vkladných knižkách) sa objem vkladov medziročne zvýšil o 2 %. V porovnaní s rokom 2012 ide o nárast o viac ako 3 %. Z našich štatistík tiež vyplýva, že sporenie na vkladnej knižke začína byť pre klientov čoraz menej atraktívne. Vo väčšine bánk ide o historické produkty, ktoré skôr „dožívajú“. Rastúcu tendenciu majú, naopak, sofistikovanejšie produkty, či už sporiace účty alebo investičné produkty, t. j., podielové fondy a životné poistenie. Z investičných produktov zaznamenávame najväčší nárast v predaji podielových fondov. Celkový objem financií uložených v podielových fondoch nám medziročne narástol o 16 %.

Sberbank SlovenskoĽubomíra Chmelová, PR manažérka a hovorca

Za posledné roky pozorujeme mierny trend presúvania úspor z viazaných vkladov na produkty bez viazanosti. Zjednodušene povedané – ľudia chcú mať viac peňazí poruke podľa potreby než v minulosti. Bežné či sporiace účty tak narastajú na popularite a postupne dobiehajú najtradičnejší a najobľúbenejší depozitný produkt – termínovaný vklad. Kým na termínovaných vkladoch je dnes uložených takmer 46 percent všetkých vkladov v bankách, na vkladoch bez viazanosti (najmä bežné účty) je už vyše 43 percent všetkých vkladov v bankách. Naši klienti si veľmi obľúbili náš nový štedrý termínovaný vklad s viazanosťou na 18 mesiacov (9 + 9 mesiacov) a takisto často siahajú po vkladových účtoch s rôznou výpovednou lehotou. Za posledné dva roky najrýchlejšie narástli úspory mladým ľuďom od 18 do 30 rokov.

01 - Modified: 2007-02-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: PSA s výrazne horším ziskom
01 - Modified: 2024-04-29 05:53:23 - Feat.: - Title: Fabušová v slzách. Prosí o pomoc, nemá peniaze a nechce sa sťahovať! 02 - Modified: 2024-04-27 12:00:00 - Feat.: - Title: Po Slovensku anonymne ukrývajú peniaze na verejných miestach. Jeden fanúšik nás sledoval, hovorí dvojica z projektu Cash catch 03 - Modified: 2024-04-19 09:30:00 - Feat.: - Title: VIDEO Žena priviedla mŕtveho strýka do banky, aby získala úver. Držala mu hlavu aj pero, zamestnancov však neoklamala 04 - Modified: 2024-04-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Instagramový trend Cash Catch dorazil aj k nám. Kde na Slovensku môžeš nájsť ukryté peniaze? 05 - Modified: 2024-04-14 20:37:28 - Feat.: - Title: Slováci sa pustili do investícií smelšie. V tomto držíme peniaze
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
01. máj 2024 09:25