Najskôr si zodpovedzte otázku: kde míňate svoj čas?
Robiť veľa vecí naraz znamená nevenovať sa niektorej na sto percent. Rovnako vám to môže zabrať viac času, než by ste chceli. Ak chcete optimalizovať váš pracovný čas, najskôr zistite, ako ho v skutočnosti využívate.
Prevetrajte váš zoznam úloh
Trikom je, oddeliť podstatné veci od nepodstatných. Nechajte preto na vašom zozname maximálne 3 až 5 priorít, ktoré musíte urobiť v daný deň, a ostatné škrtnite.
Využite silu budíka
Aj taká jednoduchá vec, ako je budík na vašom telefóne, vám môže pomôcť upratať svoj pracovný čas. Prinúti vás totiž držať sa termínov.
Začnite deň bez e-mailu
E-maily vás zahlcujú prácou a zbytočne rozptyľujú, začnite preto deň bez nich. Aspoň prvú hodinu z každého vášho pracovného dňa.
Plánujte si pracovný deň vopred
Koniec pracovného dňa si vyhraďte na naplánovanie toho nasledujúceho. Najlepšie urobíte, ak si budete plánovať aspoň tri dni vopred. Udržíte tak kontrolu nad vaším pracovným vyťažením a môžete si aj lepšie rozvrhnúť dôležité úlohy.
Je to otázka života a smrti?
Ak chcete opustiť prácu v určitej hodine, no vypláva na povrch súrna úloha, ktorá nie je otázkou života a smrti, zaberte a na jej zvládnutie využite všetok váš zostávajúci pracovný čas. Urobte všetko pre to, aby ste nemuseli zostať v práci dlhšie.
Zdroj: forbes.com