Dnes pôsobíte ako veľvyslanec, no pred príchodom na Slovensko ste boli biznismen. Kde by ste teda hľadali príležitosti, ak by ste u nás chceli podnikať?
Slovensko ma prekvapilo veľkým počtom mladých a skúsených podnikateľov v IT sektore. Ak by som teda nebol veľvyslancom, vrhol by som sa na IT startupy, pretože im chýba kapitál. Snažil by som sa podporiť niektorý dobrý projekt s dobrým nápadom.
Ďalšou vecou, ktorá ma udivuje, je potenciál vašej krajiny pre turistický ruch. Máte prekrásnu krajinu, o ktorej veľa Američanov ani nevie. Poznajú Česko, Rakúsko, Maďarsko, ale len málo ich zavíta na Slovensko. Pritom tu máte historické hrady a mestá, prekrásnu prírodu, milých ľudí… To je veľký potenciál pre turizmus.
Vy osobne ste začínali vo vydavateľskom biznise. Ten dnes tvrdo dopláca na rozmach internetu. Kde je jeho budúcnosť?
Internet veľmi zmenil náš biznis. Keď som začínal, tak ľudia platili za informácie. Dnes na jednej strane internet uľahčil našu prácu, no na druhej, keďže sú na webe voľne dostupné informácie, sa ľudia pýtajú, prečo by vám za vaše mali platiť. Takže musíte pracovať tvrdšie na tom, aby vaše informácie boli hodnotnejšie, pretože vždy bude dôležitý obsah. A je jedno, v akej forme, či na papieri alebo online.
Čo bolo pre vás v začiatkoch najťažšie?
Zarobiť na výplaty.
Prečo?
Bol som editor vo vydavateľstve a chlapík, pre ktorého som robil, skrachoval. Aby som si udržal prácu a miesto, za požičané peniaze som to vydavateľstvo kúpil. Takže na začiatku som hneď musel tvrdo pracovať na tom, aby bolo na výplaty pre zamestnancov. To bola najväčšia výzva.
Čo dnes nájdete v prílohe Investor
– Skúsenosti Slovákov s biznisom v USA
– Najväčší americkí hráči na našom trhu
– Na čo si dať pri biznise v Amerike pozor
Špecializovanú prílohu nájdete v dnešných tlačených HN.
Alebo si môžete jednoducho objednať pdf vydanie cez SMS na váš mail TU (aktuálne v deň vyjdenia t. j. v utorok 15. júla 2014).