Porady sú súčasťou denného programu mnohých firiem. Ich úlohou je priniesť nové nápady, zmeny, kritiku a riešenia problémov, ktoré by ju posunuli k prosperite a zisku.
„Problémom je, že dominantní ľudia častokrát neuvedomujú fakt, že z porady je prednáška,“ píše Leigh Thompson, autor Creative Conspiracy. „V skutočnosti oni tvrdia, že stretnutia sú pre všetkých. Chýba im sebakritika.“
Takže, ak práca s takýmito ľuďmi neprináša tímu žiadané ovocie, ako môžeme bojovať s ich individualitou? Pravidlá? Napomenutie? Thomson, ktorý je profesorom na Kollog School of Management a tiež team buildingový konzultant, navrhuje riešenie pre posilnenie demokracie tímu prostredníctvom metódy „brainwriting“, ktorú opisuje v troch krokoch:
Každý napíše len jednu vetu
Každý účastník stretnutia napíše za určený čas, 10 minút, jeden dobrý nápad, alebo jedno navrhované riešenie podľa témy, ktorá je hlavným bodom stretnutia.
„Vždy používam najmenšie kartičkové lístky, aké sú k dispozícii,“ hovorí Thompson. „ eby som totiž použil väčšie, ľudia začnú automaticky písať body, a ja chcem jednu vetu,“ dodáva.
Uvažujeme o nápade, nie o zdroji
Keď časovač zhasne, sú všetky kartičky anonymne zozbierané a následne po jednom vyvesené na stenu, alebo tabuľu. Postupne sa diskutuje o jednotlivých návrhoch a každý zo zúčastnených sa k návrhom vyjadrí. „Mám dve pravidlá: žiadne škrtanie návrhov bez vyjadrenia a žiadne hádanie,“ vysvetľuje Thompson.
Tiché hlasovanie
Členovia tímu svoj záujem o nápad vyjadria prostredníctvom nálepky, ktorú nalepia k návrhom s ktorými najviac sympatizujú. Počet nálepiek je obmedzený. Podmienkou je, že nikto by nemal hlasovať za tú svoju. „Mala by to byť skutočná selekcia tých najlepších myšlienok“ dodáva Thomson. Inými slovami, v spoločnom záujme je prosperita firmy alebo spoločnosti.
Zdroj: inc.com