StoryEditor

Stánok s občerstvením? Pripravte sa na byrokraciu

20.03.2014, 17:00

Čapované pivo, sladkosti, občerstvenie, no najmä kvalitný grécky gyros. Aj tieto potraviny či nápoje chce náš čitateľ Tomáš Tatarko ponúkať vo svojom novom „pojazdnom" stánku s fast-foodom. Svoj biznis ešte len rozbieha. „Čo všetko musím pred rozbehom biznisu urobiť?“ pýta sa s tým, že voľne dostupné informácie mu nestačia. 

Urobte si poriadky s pokladnicou

Medzi prvými krokmi by si mal Tomáš podľa odborníka na dane Martina Palkoviča kúpiť registračnú pokladnicu a následne nato navštíviť daňový úrad, kde pokladnicu prihlási. Daňový úrad vám po prihlásení pokladnice vydá špeciálny daňový kód pokladnice (DKP). „Takéto prihlásenie sa robí priamo na mieste úradu a je bezplatné,” vysvetľuje a dodáva, že týmto krokom sa registračná pokladnica prihlási na takzvaný ambulantný predaj a Tomáš ju tak bude môcť používať vo svojom „pojazdnom“ zariadení. Predtým by však ešte mal navštíviť servisné stredisko, kde mu technici nastavia požadované údaje. „Pokiaľ nemáte novú pokladnicu a preberáte ju napríklad od iného majiteľa, ten má povinnosť ju odhlásiť a zároveň v servisnom stredisku vymeniť fiškálny modul,“ hovorí Palkovič.

S alkoholom na colnicu

Gyros a dobré pivo sú pre väčšinu ľudí nerozlučnou dvojicou. No ak sa náš čitateľ chystá predávať vo svojom stánku tiež alkohol, bude sa musieť v rámci návštev úradov zastaviť aj na tom colnom. Tam si bude musieť vybaviť registráciu na predaj spotrebiteľských balení liehu, pričom tú dostane priamo na mieste. Každý mesiac však bude potom musieť colnému úradu hlásiť evidenciu predaného alkoholu, a to elektronicky, presne podľa EAN kódov. Podľa Palkoviča sa tak pri každom nákupe ďalšieho alkoholu musí predložiť registračné číslo, bez ktorého vám ho obchodníci nepredajú.

Základom je hygiena

Keďže základom každej dobrej reštaurácie či zariadenia s občerstvením je hygiena, v neposlednom rade by nemal Tomáš zabudnúť ani na schválenie prevádzky a získanie povolenia. To mu zabezpečí Regionálny úrad verejného zdravotníctva, pričom za samotnú žiadosť o vydanie hygienického posudku zaplatíte 16,50 eura. O všetkých dokladoch, ktoré musíte predložiť spolu so žiadosťou, vás informujú na úrade. Okrem spomenutých vecí, ktoré si musí Tomáš zariadiť, by mal mať na mysli tiež Povolenie na ambulantný predaj, ktoré vydáva konkrétna obec. Ešte v ten deň to však musí obec nahlásiť Finančnej správe e-mailom alebo telefonicky. Ďalej bude musieť myslieť napríklad aj na daň z auta, ktoré bude používať na podnikanie, či poplatky za užívanie verejného priestranstva. „Nakoniec netreba zabudnúť ani na zamestnancov, napríklad dohodárov,“ upozorňuje Palkovič. V takom prípade treba rátať s odvodmi a ďalšou administráciou. 

01 - Modified: 2006-03-07 10:54:00 - Feat.: 0 - Title: Vláda prisľúbila, že doučí úradníkov francúzsky jazyk
01 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 02 - Modified: 2024-04-15 11:40:32 - Feat.: - Title: Prevádzku známeho influencera Jovinečka vykradli. Neviem čo sa stalo, chýba veľa vecí a fungujeme v núdzovom režime, hovorí 03 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Platenie daní má prejsť revolúciou. Štát chce odbremeniť firmy od záťaže týkajúcej sa státisícov zamestnancov 04 - Modified: 2024-04-03 14:35:49 - Feat.: - Title: Prezident má významný vplyv aj na podnikateľské prostredie 05 - Modified: 2024-03-27 17:00:00 - Feat.: - Title: Oszkár Világi: Ako nás obchádza šťastie
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
17. apríl 2024 16:29