StoryEditor

10 chýb, ktoré najčastejšie robia manažéri

14.03.2015, 23:00
Autor:
iDnes.cziDnes.cz
Ani manažéri nie sú neomylní. Pozrite sa, ktoré chyby robia najčastejšie.

Manažéri a ich riadiace zručnosti významne ovplyvňujú chod firmy. Preto je dôležité, aby dokonale fungovala obojsmerná komunikácia. Avšak nikto nie je neomylný. Čo všetko teda robia manažéri zle?

1. Nepoužívajú manažérske zručnosti

Medzi hlavné manažérske zručnosti patrí motivácia, delegovanie úloh, vedenie, plánovanie a načúvanie. Existuje však veľká skupina manažérov, ktorí ich vôbec nevedia využívať. Častou chybou je, že vedúci majú pocit, že zamestnanci nie sú dostatočne kompetentní a úlohy nezvládnu.

2. Nie sú príkladom

Je dôležité, aby manažéri šli podriadeným príkladom, či už ide o včasné príchody do práce, firemný dress-code, plnenie úloh alebo dodržiavanie termínov.

3. Nevedia oceniť prácu a poďakovať za ňu

Všetci zamestnanci sa asi zhodnú na tom, že je príjemné, keď sa im dostane uznanie za odvedenú prácu alebo úspešne dokončený projekt. Áno, dostávajú samozrejme mzdu alebo plat a prípadná bonusová finančná odmena sa určite hodí, ale prosté poďakovanie má nesmiernu váhu a motivuje.

4. Používajú nevhodné formulácie, kritizujú verejne

Nikto nemá rád kritiku, preto je dôležité, aby manažér zvolil vhodný spôsob a správnu formuláciu. Práve to, akým spôsobom negatívne hodnotí podriadených, patrí medzi najslabšie miesta slovenských manažérov. Dôležité je riešiť celú záležitosť v súkromí medzi štyrmi očami, nie verejne pred kolegami.

5. Nepoznajú svojich podriadených

Nie je potrebné, aby každý manažér poznal dátum narodenia každého svojho podriadeného alebo si pamätal mená jeho detí, hoci by to bolo určite pekné. Vedúci by sa mal snažiť spoznať svojich ľudí po osobnej stránke, a teda tiež vedieť, čo koho motivuje a ako koho riadiť.

6. Nie sú kvalifikovaní

Manažéra by mali jeho podriadení vnímať ako autoritu, človeka, ktorý je znalcom v odbore a dokáže ostatným poradiť.

7. Nemajú na svojich zamestnancov čas

Šéf by si mal na svojich podriadených urobiť čas, ak potrebujú niečo riešiť (alebo sa o to aspoň snažiť).

8. Nevedia jasne nastaviť pravidlá alebo ciele

K bežným manažérskym chybám, ktoré znižujú motiváciu zamestnancov, patrí nejasne nastavené alebo neustále sa meniace pravidlá a ciele, ktoré treba dosiahnuť.

9.Nedávajú spätnú väzbu

Pre motiváciu a udržanie dobrého pracovného výkonu je dôležité vedieť, či je manažér spokojný s odvedenou prácou. Aj negatívna spätná väzba vo forme konštruktívnej kritiky je lepšia ako žiadna. Dnes je už pomerne bežné, že sa vo firmách v rôznych intervaloch konajú hodnotiace pohovory. Tie pomôžu odhaliť aj nespokojnosť podriadených a zabrániť tomu, že ich firma stratí.

10.Odmietajú zodpovednosť za podriadených

Dávať pred nadriadeným vinu za nesplnenie úloh svojim podriadeným je veľmi neprofesionálne a hlavne to vedie k tomu, že sa manažér stáva nedôveryhodným a stráca rešpekt pred svojím tímom.

Autor: Iveta Smutná, personálno-poradenská spoločnost McROY Czech

Zdroj: Idnes.cz

01 - Modified: 2007-04-12 07:46:19 - Feat.: 0 - Title: Útok Al-Kajdy v Alžírsku
01 - Modified: 2024-12-12 13:38:32 - Feat.: - Title: Spevák Robo Opatovský: „Za niektoré veci z mladosti by som si dal facku!“ 02 - Modified: 2024-11-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto je päť údržbových omylov, ktoré vás môžu vyjsť draho: Nepodceňujte svoje auto 03 - Modified: 2024-11-15 06:30:00 - Feat.: - Title: Ako sa treba baviť s ľuďmi, ktorí odmietajú priznať si chybu? Ľahko môžu zaútočiť, upozorňuje psychológ 04 - Modified: 2024-08-01 09:00:00 - Feat.: - Title: Ikonické Recaro zbankrotovalo. Výrobca asi najznámejších autosedačiek je na kolenách 05 - Modified: 2024-07-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Poruchy i chyby pri používaní klimatizácie v aute. Mnohí k chladeniu pristupujú stále zle
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
22. december 2024 15:58