„Zakladajú sa tu nové firmy a tie potrebujú investovať do svojich zamestnancov,“ myslí si mladá podnikateľka. A zároveň uvádza, že práve práca je prvoradým motívom jej klientov vzdelávať sa. Svoju firmu zakladala pomaly. Začala ročným študijným pobytom vo Veľkej Británii a až po návrate domov rozbehla vyučovanie angličtiny. Keďže záujem o jej služby narastal, postupne priberala jazykových lektorov, zobrala si malý úver, prenajala priestory, nastavila marketing a založila Medzinárodnú jazykovú agentúru. Do podnikania sa naplno pustila v roku 2005.
Byť malý je výhoda
„Medzinárodná jazyková agentúra sú vlastne dve firmy,“ vysvetľuje Kristína Kontšeková. Cez svoju jazykovú školu ponúka jazykové kurzy v efektívnych mikroskupinách so štyrmi žiakmi. „Žiadna iná jazyková škola toto v Žiline nemá a individuálne programy sú lacné,“ vymenúva svoje konkurenčné výhody. Druhým „chlebíčkom“, čo ju živí, je sprostredkovanie zahraničných jazykových pobytov. A rozdelenie biznisu, zdá sa, malo pre ňu aj iný význam, umožnilo jej totiž podnikať aj za hranicami domáceho regiónu. Klienti jej Medzinárodnej jazykovej agentúry sú zo žilinského regiónu, a naopak, klienti pre jazykové pobyty v zahraničí z celého Slovenska. Zvýšiť počet pobočiek však zatiaľ neplánuje a ako dôvod uvádza: „Ak by som sídlila v Bratislave, moje náklady by boli o polovicu vyššie, odrazilo by sa to na cenách kurzov i pobytov.“
Pre región je typický patriotizmus
Aj keď je pre Kristínu Kontšekovú žilinský región dôležitý najmä z hľadiska nákladov, neobmedzuje sa. „Už teraz mám veľa zákazníkov z Bratislavy alebo Košíc,“ pochvaľuje si riaditeľka. A jej veľkou výhodou je, že im môže ponúknuť lepšiu cenu za zahraničné jazykové pobyty. Po ôsmich rokoch podnikania a pri počte stálych klientov sa postupne dostáva medzi celoslovenskú elitu jazykových škôl. A aj keď jej v Žiline prekáža zbytočné papierovanie či neprepojenosť štátnych inštitúcií, platí tiež: „Domáci vám dôverujú viac ako firme z iného regiónu, čo znamená, že Žilinčan podporí radšej firmu zo
Žiliny ako z hlavného mesta.“
StoryEditor
Podniká s dvoma firmami. Regionálnou i celoslovenskou
Kristína Konšteková veľmi skoro pochopila, že cudzie jazyky budú pre žilinský región v najbližších rokoch zaujímavé.