Drvivá väčšina konfliktov na pracovisku vzniká z nedorozumenia. Tu sú najčastejšie miesta ich vzniku i s návodom, ako ich riešiť.
Žabomyšie vojny v kuchynke či na parkovisku
Sú to oblasti, ktoré vrcholný manažment zvyčajne považuje za okrajové, ale z dôvodu citlivosti problematiky sú veľmi významné. Napríklad pravidlá parkovania pred prácou, spoločná kuchynka a hádky o to, kto použil koho hrnček či nastavenie teploty v kancelárii. Tu všade môžu vzniknúť konflikty, niekedy i dlhodobé.
Riešením je vypočuť si rôzne názory, bezodkladne nastaviť jasné a nemenná pravidlá a vyžadovať ich dodržiavanie. Tu nie je priestor pre demokraciu.
Porovnávanie platov a odmien
Extrémne riziko vzniku konfliktov predstavuje prezradenie výšky miezd či odmien. Je prirodzené, že každého tieto údaje zaujímajú a túžba porovnávať sa s kolegami je silná.
Aby ste tomu predišli, v prvom rade tieto citlivé údaje dôsledne chráňte, aby nedošlo o ich prezradeniu. Za druhé, snažte sa mať transparentný systém odmeňovania i benefitov.
Problém v tíme
Tieto konflikty často vyplývajú z rôznych pováh ľudí, preto by ste sa mali pokúsiť zmeniť ich správanie, pretože povahu nezmeníte.
Potom sú konflikty vyplývajúce z rôznych pracovných výkonov. Prečo by mal celý tím trpieť pre pomalosť a slabosť jednotlivca? Skúste tento slabší článok motivovať a pomôcť mu najskôr v rámci tímu. Až keď sa nič nezlepší, zapojte nadriadeného. Najhoršie je nerobiť nič.
Zdroj: idnes.cz