Existuje niekoľko návodov, ako prísť na skvelú podnikateľský nápad. Každý človek je iný a inak rozmýšľa. Tak napríklad zakladateľ a riaditeľ spoločnosti TechStars David Cohen ukazuje na fakt, že nové nápady nás napadajú vtedy, keď sa objaví nejaký problém, ktorý potrebujeme vyriešiť. Neobjaví sa naopak vo chvíli, keď len tak sedíme, popíjame kávu a rozmýšľame o živote.
Nápady len mladých. Fakt?
Vivek Wadhwa, ktorý pôsobí na Singularity University, poukazuje na ľudí ako Mark Zuckerberg s jeho Facebookom, na Paula Allen a Billa Gatesa s Microsoftom, či Steva Wozniaka a Steva Jobsa s Applom. Tieto príklady nás presviedčajú o fakte, že veľké nápady sú len pre mladých ľudí, no v skutočnosti ide len o výnimky. Takým typickým podnikateľom je muž alebo žena v strednom veku, sledujúc trh, čo chýba a potrebuje, a dokáže založiť svoju spoločnosť s vlastnými úsporami. Priemerný vek úspešného podnikateľa v sektoroch s vysokým rastom je 40 rokov. Úspešných podnikateľov vo veku presahujúcim 50 rokov je dvakrát viac než tých, ktorým nie je ani 25 rokov.
Zakladateľka spoločnosti Newmi Accelerator Angela Benton radí, aby ľudia začali s brainstormingom u problémov, ktoré ich osobne trápia. Dobré nápady a inovácie spočívajú vo využití vlastných myšlienok a riešení, ktorá sa líšia od toho, čo robí väčšina. Pomôcť môže pohľad na iné odvetvia - to, čo je v nich rutinou, môže byť pre ostatné novým riešením. Pre podporu kreativity je tiež dobré zaoberať sa nejakým umením. Kreativitu totiž obvykle tlačíme do pozadia a obraciame sa k nej až vo chvíli, kedy sa bez nej už skutočne nezaobídeme. Ďalšia rada je potom evidentné: Buďte prítomní v živote. Dobré nápady môžeme mať priamo pod nosom, uniknú nám ale kvôli tomu, že sme duchom inde.
Ľuďom sa nechce
Samer Kurdi z Entrepreneurs 'Organization sa domnieva, že ľuďom chýba energia na to, aby dotiahli nápady až do konca. Pritom je rozhodujúce, či je podnikateľ ochotný svoju myšlienku uviesť do praxe. Riaditeľ a zakladateľ spoločnosti ClearFit Ben Baldwin radí zapojiť podvedomie. Jeho firma pomáha nájsť ostatným správneho zamestnanca a jej koncept vznikol vo chvíli, keď Baldwin šoféroval auto a o práci vôbec nepremýšľal.
Kevin Colleran z General Catalyst Partners má niekoľko odporúčaní. Prvá z nich znie: "Robte niečo veľké, alebo nerobte nič." Najlepšie je totiž ísť za veľkými nápadmi, ktoré na začiatku znejú trochu bláznivo. Ďalšia rada znie: "Urobte svet lepší." Najlepší podnikatelia totiž zjednodušujú a zlepšujú život mnohým ľuďom. Aj Colleran odporúča "rýchly neúspech" a tomu pridáva nutnosť flexibility. Mnohé firmy totiž nakoniec vyzerajú inak ako na začiatku, úspešný podnikateľ musí rýchlo rozpoznať, že sa spoločnosť pohybuje zlým smerom, alebo či jej neuniká nejaká príležitosť.
Brian Spali z Trunk Club dáva praktickú radu: Zakaždým, keď zažijete nejakú nepríjemnú skúsenosť so službou alebo produktom, poznačte si to. Rovnako postupujte, aj keď si prajete nejaký výrobok, ktorý ale už nemôžete nájsť. Potom sa pýtajte, či by ste vy mohli tento problém vyriešiť a koľko času a peňazí by to stálo. Dôležitá rada potom znie: "Postupujte tak, aby sa prípadný neúspech dostavil rýchlo a aby nebol drahý". Victor W. Hwang z T2 Venture Capital prípadným podnikateľom radí, aby vyhľadávali neobvyklé miesta a situácie. Pomôžu aj rozhovory s ľuďmi, ktorí uvažujú iným spôsobom.
Inšpirácie hľadajte aj v minulosti
Redakcia Patria.cz ďalej odporúča: Pozeráte si počas pracovnej doby webové stránky? Dávajte si pozor |
Prezident Dogfish Head Craft Brewery Inc. Sam Calagione poukazuje na to, že sa ľudia väčšinou snažia nájsť nejakú novú vec, veľkým prínosom ale môže byť pohľad do histórie. Odkazuje na vlastný príklad. V polovici 90. rokov bola jeho firma kritizovaná za to, že vyrába pivo s netradičnými prímesami.
Calagione spravil vlastný prieskum výroby piva a zistil, že v minulosti sa po celom svete vyrábalo pivo zo všetkých možných surovín, ktoré boli práve k dispozícii. Dnes jeho firma vyrába rôzne pivá inšpirovaná práve
týmito receptami.
Zdroj: Patria.cz
Obchodovanie: www.patria-direct.sk
Spravodajstvo: www.patria.cz