Výbušnosť– prehnane výbušní ľudia sú ostražití, pretože očakávajú, že sa v medziľudských vzťahoch sklamú. Keď sa cítia byť zneužití, vybuchnú. Emocionálny výbuch možno rozpoznať vďaka kriku, lietajúcim predmetom a trieskajúcim dverám. Ako lídri ťažko budujú a udržujú tímy. Sú však veľmi empatickí.
Úzkostnosť – priveľmi úzkostní ľudia sa obávajú kritiky, klamstva i diskreditácie. Sú neustále v strehu, aby neurobili chybu, ktorá by viedla k poníženiu. Sú však prezieraví a opatrní v odhadovaní rizika. Táto stránka však súvisí s tým, že sa vyhýbajú inováciám, bránia zmenám a sú nerozhodní.
Rezervovaníosť – priveľmi rezervovaní ľudia pôsobia formálne, odmerane a introvertne. Viac sa zaujímajú o údaje ako o ľudí. Obľubujú prácu v samote. Nie sú senzitívni k potrebám, náladám a pocitom ostatných, čo vedie k netaktnosti. Nezlomí ich však kritika, odmietnutie či otvorený nesúhlas, čo je pozitívne.
Pasívna agresívnosť – priveľmi pasívne agresívni ľudia vyzerajú vždy až priveľmi prívetiví a ochotní. Vnútri však predpokladajú, že budú týraní a nedocenení. Sú tvrdohlaví a nezávislí, cynickí voči talentu a zámerom ostatných, najmä nadriadených. Odmietajú podporovať kolegov a podriadených.
Manipulatívnosť – prehnane manipulatívni ľudia túžia po tom, aby boli vnímaní ako očarujúci, inteligentní a neodolateľní. Sami seba vnímajú ako nepriestrelných, žijú na hrane a baví ich riskovať. To najhoršie na nich je, že sú impulzívni, ľahkomyseľní, nelojálni a majú sklon vykorisťovať ostatných.
Teatrálnosť – nadmieru teatrálni ľudia chcú byť vnímaní ako atraktívni, zábavní a túžia byť stredobodom pozornosti. Akoby neustále stáli na pódiu. Sú tiež impulzívni a nepredvídateľní, čo ich predurčuje byť dobrými v predaji. Nie sú však dobrými manažérmi, pretože sú nesústredení a nepoddajní, nechcú počúvať ani plánovať.
Výstrednosť – rozmýšľajú o svete inak ako ostatní. Baví ich ohurovať okolie svojím nezvyčajným vnímaním. Pozornosť venujú novým cestám myslenia a nazerania na svet. Sú to vizionári, kreatívni a bystrí ľudia. Ich komunikácia je na druhej strane chabá a podriadení bývajú z ich príkazov zmätení.
Puntičkárskosť –ťažko pracujú, sú spoľahliví a majú na seba vysoké nároky. To, čo vyžadujú od seba, vyžadujú aj od ostatných. Vedie to k tomu, že svojich podriadených často deprimujú malichernosťami. Očakávajú, že budú poslúchať príkazy, čo a ako treba robiť, preto rýchlo strácajú podporu.
Ďaľšie informácie k tejto téme si môžete prečítať v nasledujúcich linkoch:
1) Manažéri, toto je 10 chýb, ktorým sa radšej vyhnite
2) Budujte si kariéru online. Takto zabodujete na LinkedIN
Zdroj: Eva Uhríková, koučka a kariérna poradkyňa