StoryEditor
Komunikácia ako kľúč k úspechu
Chcete byť úspešní? Musíte efektívne komunikovať. Tu je sedem praktík, ako to zvládnuť.
Nezáleží na tom, či podnikáte v oblasti produktov, alebo služieb, váš úspech do značnej miery ovlyvňuje komunikácia. Ak sa vyskytne nejaký problém, takmer vždy sa dá vyriešiť práve správne zvolenou komunikáciou. Táto zručnosť je nevyhnutnosťou v oblasti podnikania, spoločenského, ale i rodinného života. Spôsob, akým ju vediete upevňuje vašu pozíciu a buduje dôveru a rešpekt v očiach ostatných.
1. Spájať.
Publikum vás nezačne počúvať a brať vážne, pokiaľ ich s danou témou nespojíte intelektuálne aj emocionálne. Existuje totiž veľa okolitých faktorov, ktoré ich dokážu rozptylovať. Skúste preto vzbudiť ich záujem o vašu tému príbehom z bežného života, ktorý ste zažili a bude blízky aj im. Nadobudnete tak s nimi osobný kontakt, čím sa aj vaša prednáška bude zdať osobnejšia.
2. Kladú otázky do publika.
Veľa z nás už zažilo nudné monológové prednášky. Ako ich spraviť atraktívne pre poslucháčov? Klaďte otázky publiku. Nie je totiž dôležité len komunikáciu začať, ale aj prinútiť ostatných zamyslieť sa nad tematikou a ponúkať im možnosť sa vyjadriť. Ak chcete byť skutočne dobrý, musíte vedieť nielen hovoriť, ale i počúvať a učiť sa od ostatných.
3. Odzbrojte ostatných.
Pokiaľ vediete komunikáciu s niekým neznámym, môže sa stať, že sa vašich otázok ľudia zľaknú. Ich odpovede sú defenzívne, jednoslovné a snažia sa vám vyhýbať pohľadom. Dobrí komunikátori vedia, ako znížiť túto obranu u tých, s ktorými komunikujú. To neznamená, že konverzácie sú manipulatívne, ale skôr autentické a pohodové. Snažia sa ukázať skutočný záujem o druhé osoby a používať pri tom humor a autentickosť, aby sami pôsobili sympaticky a dôverne.
4. Organizujte a udržujte očný kontakt.
Ak chcete stratiť publikum, direktívnosť je ten najjednoduchší spôsob, ako to docieliť. Dlhodobé udržanie pozornosti si vyžaduje organizáciu z vašej strany. Dôležité si je preto vopred premyslieť a nacvičiť súslednosť myšlienok a otázok, ktoré sa plánujete opýtať. Ak prezentujete, nezabúdajte každý jeden bod dopodrobna vysvetliť . Vytvorenie štruktúry rozhovorov je efektívny a účinný spôsob, ako úspešne odprezentovať vaše myšlienky.
5. Zjednodušujte.
V jednoduchosti je krása. Nemyslite si, že pokiaľ vy danej téme rozumiete, je tomu tak aj z opačnej strany. Pokúste sa všetko formulovať čo najjednoduchšie a najzreteľnejšie. Nezabudnite pritom na očný kontakt, z kotrého vyčítate, či druhá strane rozumie, alebo nie.
6. Opakujte.
Bolo dokázané, že ľudia si z porád a prednášok odnesú len desať percent z celkového množstva prijatých informácií. Ako zvýšiť toto percento? Správny komunikátor sa musí neustále opakovať. Viacnásobným opakovaním a zhrnutím kľúčových pojmov a bodov docielite ich rýchlejšie uloženie do pamäte.
7.Učte sa.
Učený predsa z neba nikto nespadol. Byť dobrým komunikátorom si vyždauje aj vaše vzdelávanie, tréning a zájuem. Učte sa od expertov. Cvičenie vám pomôže odstrániť nedostatky a posilniť sebavedomie.
Zdorj: Inc.com