StoryEditor

Preverte si personál. Vytiahnite na nich mystery shopping

12.08.2013, 13:37
Autor:
runrun
Poznáte mystery shopping? Ide o inkognito prieskum, ktorý sa zameriava na úroveň predaja a služieb. Umožňuje objektívny pohľad na biznis firmy z pohľadu zákazníka.

Informácie v prieskume zbierajú špeciálne vyškolení fiktívni nákupcovia alebo takzvaní profesionálni hostia. Napríklad v tatranskom hoteli Patria chystajú mystery shopping rozbehnúť v najbližších dňoch. „Nespoliehame sa len na oficiálne kontroly, napríklad daniarov či iných úradníkov, robíme si aj vlastné. V najbližšom čase to bude kontrola cez tzv. profesionálneho hosťa, keď do hotela alebo do našej Koliby prídu turisti poverení takouto úlohou,“ hovorí riaditeľ hotela Jozef Bendžala.

Vedeniu hotela ide o to, aby zamestnanci boli stále pripravení, že je nad nimi dohľad, že si ich niekto profesionálne všíma. „Aby sa nestalo, že by naši ľudia okrádali hostí  alebo že by si púšťali čosi takpovediac bokom. Takéto privátne kontroly tu máme na dennom poriadku,“dodáva riaditeľ. V Patrii tak žiadny zamestnanc nevie, kto ich kedy príde podobným spôsobom preverovať. „Kľudne to môžte dať aj do novín. Tým lepšie, ak sa o tom dopočujú aj naši zamestnanci. Budú ešte lepšie pripravení,“ dodáva s úsmevom riaditeľ Bendžala.

Čo je mystery shopping?

1. Inkognito pozorovanie na mieste predaja alebo na mieste služieb

2. Overovanie spôsobu predaja či ponuky tak, že mystery shopper anonymne chodí po prevádzkach, vystupuje ako bežný zákazník, plní úlohu, ktorú má od zadávateľa prieskumu, a hodnotí ich.

3. Prieskum môže byť zameraný dovnútra firmy, ale aj na spolupracujúce spoločnosti, napríklad predajcov či distribútorov, a rovnako na konkurenciu.

Kde sa mystery shopping hodí najviac: Čo možno prostredníctvom mystery shoppingu sledovať:
– v reštauráciách - poskytovanie informácií
– v hoteloch – čistotu
– v bufetoch – upútanie zákazníka
– v maloobchode – zrozumiteľnosť informačného systému
– v predajných sieťach – dodržiavanie štandardov firmy
– v leteckých spoločnostiach – počet zamestnancov v predajni
– v bankách – ako dlho trvá, kým si fiktívneho zákazníka niekto všimne
– v automobilovom predaji – či je personál priateľský
– v telekomunikáciách – argumenty predavačov a či sa snažia tovar predať
– či predavač dokáže čeliť námietkam

  

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
27. apríl 2024 05:59