Najväčšou výhodou telemarketingového nákupu tovaru je ušetrený čas a peniaze. Nakúpiť prostredníctvom telefonického rozhovoru nezaberie viac ako 3 až 5 minút a zároveň sa spotrebiteľ nemusí fyzicky premiestňovať ku kamennej predajni. Vzhľadom na znížené predajné náklady predajcu je navyše väčšinou takto ponúkaný tovar finančne zvýhodnený a cenovo atraktívnejší.
Nepozornosť zákazníka
Treba však upozorniť aj na výskyt nekalých obchodných praktík niektorých predajcov, ktorí zneužívajú nižšiu nepozornosť kupujúceho. Alebo úmyselné zamlčanie niektorých podstatných skutočností.
Ako uvádza správa TASR, niekedy sa totiž môže stať, že do poštovej schránky príde zásielka, na ktorú sa ani dotyčný nepamätá. List sa väčšinou odvoláva na uskutočnený telefonický hovor s objednávkou tovaru. A potom začnú domov chodiť pravidelné balíky, o ktorých adresát nemá ani tušenia. Avšak aj voči takýmto „prekvapujúcim“ praktikám sa dá brániť.
Dôležitá nahrávka
"Odporúčame ubezpečiť sa hneď na začiatku telefonického rozhovoru o tom, že sa telefonát nahráva. V prípade, ak by operátor neponúkol možnosť nahratia hovoru, radíme v ňom nepokračovať. Seriózne call centrá všetky svoje hovory, samozrejme, so súhlasom klienta aj nahrávajú,“ vysvetľuje Ľuboš Pajerský z eCall Slovakia. Práve tento fakt je rozhodujúci pre akékoľvek konzekvencie, ak by mal daný obchodný prípad pokračovanie aj v budúcnosti.
Nahrávka totiž slúži na ochranu spotrebiteľa, tak pri reklamácii, ako aj pri vrátení tovaru.
Nakoniec je dobré ešte pred ukončením hovoru požiadať pracovníka služby o sumarizáciu predajných podmienok. „Treba si ich ešte raz dôkladne vypočuť a nebáť sa na nezrovnalosti telefonického operátora aj spýtať," uzatvára Ľuboš Pajerský z eCall Slovakia.