StoryEditor

Multimediálne správy -- nová pridaná hodnota mobilnej komunikácie

10.07.2002, 00:00

Zasielanie multimediálnych správ (MMS) prostredníctvom mobilného telefónu je služba pre mobilné prostredie, ktorá je veľmi podobná službe zasielania krátkych správ (SMS) alebo textových správ. Ponúka automatické a okamžité doručenie osobných multimediálnych správ z telefónu alebo z telefónu na elektronickú poštu. MMS umožňuje používateľom mobilných telefónov priložiť k tradičným textovým správam, audio, obrázky alebo iný obsah, čím sa tieto premenia na koláž obrazu a zvuku.
Okrem známeho obsahu textových správ, môžu multimediálne správy obsahovať obrázky, grafiku, hlas alebo zvukové klipy. Multimediálna správa je jednoliatou multimediálnou prezentáciou -- nie je to textový súbor s prílohami. Neskôr bude možné zasielať prostredníctvom MMS i video. Hoci MMS zahŕňa široký rozsah typov obsahu, je to vlastne logické rozšírenie SMS, ktoré ich prispôsobujú súčasnej generácii mobilných užívateľov a to najmä nadšencov zasielania textových správ.
OTVORENÝ ŠTANDARD
Štandard MMS ako podporované typy médií odporúča formáty JPEG, GIF, text, AMR, hlas a iné. S nepodporovanými formátmi sa zaobchádza kontrolovaným spôsobom. MMS poskytuje podporu pre adresy elektronickej pošty, takže správy je možné posielať i na e-mail. Podobne ako SMS, je MMS otvoreným priemyselným štandardom a správy MMS je možné doručovať s využitím existujúcich sietí a protokolov. MMS je nezávislé od prenosového médiá -- neobmedzuje sa len na siete GSM alebo WDCMA.
Rýchlosť prenosu MMS závisí od veľkosti správy a použitého prenosového média. Keďže však používateľ neregistruje prebiehajúci prenos až do okamihu, keď je doručená celá správa, nevníma ho ako zdržanie. MMS je teda možné používať rovnako pohodlne a príjemne ako SMS.
V OČAKÁVANÍ RASTU
MMS (služba zasielania multimediálnych správ) nadväzuje na obrovský úspech SMS (krátkych textových správ). Odhaduje sa, že globálne bude do konca roku 2002 odoslaných 100 miliárd SMS správ mesačne (Logica). Je veľmi pravdepodobné, že MMS bude pokračovať v tejto ceste a položí cestu k ziskom v sieťach 2,5 generácie a 3. generácie rovnako, ako to urobili SMS správy v sieťach 2. generácie.
Analytici trhu sa domnievajú, že MMS sa rýchlo stanú skutočnou službou masového charakteru pre osobné i profesionálne využitie. Vzhľadom na to, že identity profesionálnych a osobných používateľov nie sú oddelené, MMS splní široké potreby rôznych segmentov užívateľov. Užívatelia telefónov si MMS jednoducho prispôsobia, pretože túto službu možno vnímať ako pokročilú formu SMS.
Hoci sa očakáva, že počet mobilných telefónov podporujúcich MMS bude rýchlo rásť, napriek tomu budú sa vyrábať i mobilné telefóny bez podpory MMS. S pomocou riešenia MMS od spoločnosti Nokia dostanú používatelia takýchto modelov SMS správu, ktorá im oznámi, že dostali multimediálnu správu, ktorú si môžu stiahnuť zo špecifickej internetovej adresy.
NA DISTRIBÚCIU AJ ZDIEĽANIE
Multimediálne správy (MMS) je možné využiť na distribúciu verejného obsahu, ako aj na vytvorenie a zdieľanie osobného obsahu, čím sa pre používateľov mobilných telefónov stávajú bohatým komunikačným kanálom a pre operátorov a poskytovateľov obsahu zdrojom zisku. Nokia očakáva, že MMS posunú vývoj k službám GPRS a dátovým službám. Tým by sa podporilo využívanie obsahu, ako zábava, informácie, hry a mobilný obchod, čo by prinieslo vyššiu hodnotu používateľom telefónov i poskytovateľom obsahu.
Podobne ako v prípade krátkych textových správ (SMS), hodnotový reťazec MMS je relatívne krátky, pričom obsah je vytvorený buď samotnými používateľmi mobilných telefónov alebo inými poskytovateľmi obsahu, pričom služba uloženia a doručenia správy je poskytovaná operátorom. Obchodný model MMS bude rozšírením úspešného obchodného modelu v prípade SMS, ktorý sa ukázal ako ziskový pre všetky súčasti hodnotového reťazca.
FLEXIBILITA
Zasielanie správ z mobilného telefónu je moderným spôsobom komunikácie. Je rýchle, nezávislé od miesta a osobné. To sú dôvody, prečo nová generácie mobilných telefónov začala podporovať zasielanie správ, ktoré sa stali jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov priemyslu mobilnej komunikácie.
MMS tiež prináša flexibilitu. Je to škálovateľná služba, a preto je vhodná pre všetky typy mobilných telefónov. Kompatibilita MMS s e-mailovými adresami zvyšuje pre užívateľa telefónu počet možností adresácie jeho správ. Mobilné a "pevné" zasielanie správ sa takto o jeden krok zblížili. Pre operátora ponúka MMS prirodzenú cestu k pokračujúcemu rastu nových služieb presahujúcich hlasovú službu -- čo umožňuje rozšírenie používania telefónu, diferenciáciu služieb a lojalitu zákazníkov.
Pretože je MMS nezávislé od prenosovej siete, znižuje náklady na investície do GPRS a WCDMA tým, že poskytuje aplikáciu masového charakteru a pridáva hodnotu pri využívaní infraštruktúry. Spoločnosti, ktoré sa rýchlo prispôsobia, si budú môcť zabezpečiť silnú pozíciu a nazbierať potrebné kompetencie, aby sa stali vodcami v ére osobných multimédií.
TRI FAKTORY
Multimediálne správy (MMS) podporujú tri faktory, ktoré pre užívateľov telefónov zvyšujú hodnotu informácií: personalizáciu, citlivosť voči času a mobilitu. Aplikácia týchto troch faktorov na ich služby a produkty umožní poskytovateľom obsahu zvýšiť svoju atraktivitu pre používateľov telefónov. Okrem toho poskytovanie MMS obsahu ponúka obrovskú príležitosť, pretože plní všetky kritériá modernej spotreby médií: je rýchle, osobné, počuteľné a viditeľné.
Pre poskytovateľov obsahu môže byť MMS odrazovým mostíkom k masovému trhu so službami s pridanou hodnotou, tým že budú jednak pôsobiť ako nový kanál na distribúciu existujúcich typov obsahu, alebo budú ponúkať nové typy obsahu, ktoré budú využívať silné stránky MMS ako mobilného distribučného kanálu.
Mobilný telefón s MMS otvára aj priame spojenie medzi zadávateľom reklamy a spotrebiteľom, pričom spája online marketingové správy a fyzický svet transakcií. Vytvára príležitosť na okamžitú reakciu spotrebiteľa, kontakt alebo kúpu, v spojení s vynikajúcimi možnosťami merania a sledovania. Aj vývojárska komunita môže pôsobiť v celom hodnotovom reťazci MMS. MMS bude vytvárať dopyt po zaujímavom obsahu, službách na sťahovanie softvéru a širokom sortimente nástrojov. Vývojári s fantáziou nebudú mať žiaden problém identifikovať ziskové oblasti, na ktoré by sa mali sústrediť.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
27. apríl 2024 02:19