Dobrá správa. Podnikatelia a občania, ktorí majú zaručený elektronický podpis alebo nový občiansky preukaz s čipom, nemusia už osobne chodiť na daňový či colný úrad, ak chcú s týmito úradmi komunikovať elektronicky. Nová registrácia so zaručeným elektronickým podpisom je od 1. októbra možná z kancelárie alebo z domu. „Finančné riaditeľstvo SR na portáli finančnej správy zaviedlo novú funkciu k registrácii prostredníctvom zaručeného elektronického podpisu. Uľahčuje tým proces registrácie daňovníka pri elektronickom podávaní dokumentov," povedala hovorkyňa Finančnej správy SR Patrícia Macíková.
Ako a kde sa registrovať
Registrovať sa dá na webovom sídle www.financnasprava.sk. Je tam registračný formulár, ktorý treba vyplniť. Ten obsahuje najmä identifikačné údaje o budúcom autorizovanom používateľovi. Na stránke je popísaný aj podrobný postup v časti elektronická komunikácia - aktuálne informácie k elektronickej komunikácii - informácia k registrácii na portáli finančnej správy prostredníctvom podpisového certifikátu.
Počkajte si na potvrdenie
„Po potvrdení registrácie daňový subjekt môže ihneď využívať elektronické odosielanie dokumentov," ubezpečila Macíková. Finančná správa taktiež spustila anglickú verziu portálu, ktorá zjednoduší prístup k informáciám pre zahraničných daňovníkov.
Ilustračná snímka: ezdrav.cz