Zamestnávatelia okrem chýb v registračných listoch zamestnancov a mesačných výkazoch za poistencov robia chyby aj v evidenčných listoch dôchodkového poistenia. Evidenčné listy dôchodkového poistenia sú určené na evidovanie období dôchodkového poistenia a vymeriavacích základov (získaných od 1. januára 2004). Za zamestnanca ho vypĺňa a potvrdzuje zamestnávateľ. Za samostatne zárobkovo činnú osobu a dobrovoľne dôchodkovo poistenú osobu ho vypĺňa a potvrdzuje miestne príslušná pobočka Sociálnej poisťovne.
V prípade, že zamestnávateľ zašle do Sociálnej poisťovne evidenčné listy dôchodkového poistenia s chybnými údajmi, zamestnanci oddelení dôchodkového poistenia v pobočkách poisťovne musia kontrolovať tieto údaje manuálne vo viacerých informačných systémoch a nanovo komunikovať so zamestnávateľom. Ide o časovo náročnú prácu, s ktorou je spojená ďalšia administratíva, ktorá zamestnáva pobočky poisťovne.
Chyby sa vyskytujú prakticky pri všetkých typoch údajov – v mene alebo v priezvisku zamestnanca, v dátume narodenia, v rodnom čísle, adrese, v údajoch o vzniku a zániku poistenia a podobne.
Vyskytujú sa prípady, že zamestnávateľ vôbec neodovzdá evidenčný list dôchodkového poistenia Sociálnej poisťovni. Tieto údaje sú pritom pre zamestnanca a posudzovanie jeho dôchodku v Sociálnej poisťovni mimoriadne dôležité.
Sociálna poisťovňa preto apeluje na zamestnávateľov, aby venovali zvýšenú pozornosť všetkým údajom, ktoré zasielajú do Sociálnej poisťovne. Na stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre zamestnávatelia nájdu Evidenčný list dôchodkového poistenia spolu s návodom na jeho vyplnenie, ako aj Metodické usmernenie pre zamestnávateľov s konkrétnymi príkladmi a vzormi na správne zápisy údajov v evidenčných listoch dôchodkového poistenia.