Mať kvalitný obchodný tím je v súčasnom podnikaní nevyhnutnosťou. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame päť jednoduchých rád, ktorými zefektívnite prácu svojich predajcov.
1. Majte vždy správne kontakty
Je dôležité, aby vaši predajcovia oslovili tých správnych ľudí. Zvoľte si teda správne cieľovú skupinu a nestrácajte čas a energiu kontaktovaním zákazníkov, u ktorých je malá šanca, že si váš produkt kúpia.
2. Nezaťažujte predajcov hľadaním kontaktov
Vaši obchodníci vedia hlavne predávať. „Nemrhajte ich časom a schopnosťami a nepožadujte od nich, aby si sami hľadali kontakty na nových zákazníkov,“ radí Branislav Vaculčiak, analytik spoločnosti IndexPodnikatela.sk. „Určite viete, kto je vaša cieľová skupina a dnes už existuje množstvo spôsobov, ako si potenciálnych zákazníkov vyhľadať podľa rôznych kritérií, ako sú počet zamestnancov, predmet činnosti, miesto pôsobenia, tržby či zisk. Prečo to teda nenechať na niekoho iného?“
3. Informácie sú najdôležitejšie
Určite nie je na škodu, ak si predajca pozrie, ako je na tom potenciálny klient po finančnej stránke. Môže mu to pomôcť, napríklad, pri rozhodovaní v súvislosti s poskytnutím zľavy alebo, naopak, pri snahe predať produkt za plnú cenu v prípade, ak má informáciu, že klient si ho môže zaručene dovoliť.
4. Nezabúdajte na svojich klientov
Udržať si zákazníka vyžaduje prejaviť oňho záujem. A kto by sa mal zaujímať viac než samotný predajca, ktorý tvorí spojovací článok medzi firmou a jej zákazníkom? „Sledujte zmeny u vášho zákazníka a upozornite na ne svojich predajcov, aby boli v obraze,“ dodáva Vaculčiak.
5. Motivujte obchodníkov k osobnému prístupu
Možno je to klišé, ale všetko stojí na ľudských vzťahoch a súčasne s nimi aj padá. Hoci to na prvý pohľad tak nevyzerá, v biznise to platí dvojnásobne. Nezabúdajte, že rast predaja nie je iba v rukách predajcov, ale tkvie aj v podmienkach, ktoré im sami pripravíte.