Na obchodníkoch stojí a padá celý predaj firmy.
StoryEditor

Vedia vaši ľudia predávať? Tu je 5 rád, ako podporiť obchodný tím

03.03.2016, 10:00
Autor:
red, runred, run
Predaj vždy bol a bude alfou a omegou podnikania. Môžete mať úžasný produkt, ak ho však neviete predať, je vám nanič.

Mať kvalitný obchodný tím je v súčasnom podnikaní nevyhnutnosťou. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame päť jednoduchých rád, ktorými zefektívnite prácu svojich predajcov.

1. Majte vždy správne kontakty

Je dôležité, aby vaši predajcovia oslovili tých správnych ľudí. Zvoľte si teda správne cieľovú skupinu a nestrácajte čas a energiu kontaktovaním zákazníkov, u ktorých je malá šanca, že si váš produkt kúpia.

2. Nezaťažujte predajcov hľadaním kontaktov

Vaši obchodníci vedia hlavne predávať. „Nemrhajte ich časom a schopnosťami a nepožadujte od nich, aby si sami hľadali kontakty na nových zákazníkov,“ radí Branislav Vaculčiak, analytik spoločnosti IndexPodnikatela.sk. „Určite viete, kto je vaša cieľová skupina a dnes už existuje množstvo spôsobov, ako si potenciálnych zákazníkov vyhľadať podľa rôznych kritérií, ako sú počet zamestnancov, predmet činnosti, miesto pôsobenia, tržby či zisk. Prečo to teda nenechať na niekoho iného?“

3. Informácie sú najdôležitejšie

Určite nie je na škodu, ak si predajca pozrie, ako je na tom potenciálny klient po finančnej stránke. Môže mu to pomôcť, napríklad, pri rozhodovaní v súvislosti s poskytnutím zľavy alebo, naopak, pri snahe predať produkt za plnú cenu v prípade, ak má informáciu, že klient si ho môže zaručene dovoliť.

4. Nezabúdajte na svojich klientov

Udržať si zákazníka vyžaduje prejaviť oňho záujem. A kto by sa mal zaujímať viac než samotný predajca, ktorý tvorí spojovací článok medzi firmou a jej zákazníkom? „Sledujte zmeny u vášho zákazníka a upozornite na ne svojich predajcov, aby boli v obraze,“ dodáva Vaculčiak.

5. Motivujte obchodníkov k osobnému prístupu

Možno je to klišé, ale všetko stojí na ľudských vzťahoch a súčasne s nimi aj padá. Hoci to na prvý pohľad tak nevyzerá, v biznise to platí dvojnásobne. Nezabúdajte, že rast predaja nie je iba v rukách predajcov, ale tkvie aj v podmienkach, ktoré im sami  pripravíte.

01 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 02 - Modified: 2024-09-03 08:00:00 - Feat.: - Title: Dvaja študenti prespávajú v nehnuteľnostiach, aby dokázali majiteľom, že v nich nestraší. Samozrejme si za to nechávajp platiť 03 - Modified: 2024-08-22 05:56:55 - Feat.: - Title: Podnikateľka vlastnila Janukovyčovu plochu pre vrtuľníky. Teraz jej dali naše úrady zelenú na veľkú investíciu 04 - Modified: 2024-08-17 10:00:00 - Feat.: - Title: Bezmäsité mäso malo zachrániť svet, realita vyzerá inak. Firmy doň naliali vyše miliardy, ľudia oň nemajú záujem 05 - Modified: 2024-08-11 07:30:00 - Feat.: - Title: Názvy legendárnych spoločností vznikali náhodou ale aj veľmi premyslene. Ako sa narodili IKEA, Spotify či LEGO?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
05. november 2024 04:41