26.02.2019, 18:30

Odborník prezradil, koľko Mistríkových voličov by mohlo prejsť k Čaputovej

  • So šéfom agentúry AKO Václavom Hříchom sme sa rozprávali o tom, že sa Robert Mistrík vzdal prezidentskej kandidatúry v prospech Zuzany Čaputovej.
  • Koľko percent voličov Mistríka môže prejsť k Čaputovej?
  • A čo je to vláčikový efekt a ako môže ovplyvniť preferencie kandidátov?
  • Odpovede sa dozviete v rozhovore.

Po ôsmich mesiacoch kampane sa Robert Mistrík vzdal kandidatúry na prezidenta. Pred prvým kolom volieb sa rozhodol podporiť Zuzanu Čaputovú.

​Šéf agentúry AKO Václav Hřích tvrdí, že to automaticky neznamená, že všetci voliči prejdú k nej. „Musí ešte bojovať o hlasy priaznivcov pána Mistríka. Zo zverejnených dát vieme, že väčšina z nich by svoj hlas presunula jej v druhom kole,“ upozorňuje Hřích. Dá sa teda iba predpokladať, že sa podobne zachovajú v prvom kole.

Odborník odhaduje, že desať percent Mistríkových priaznivcov nepôjde k volebným urnám vôbec.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.