Pixabay

Vaša klávesnica je pravdepodobne špinavšia ako záchod. Takto často ju treba čistiť

27.04.2018, 00:00
sansan
Austrálska štúdia zistila, že povrch pracovného stola má 400-násobok množstva baktérií, ktoré sa nachádzajú na sedadle na WC.

Jedna nemocnica v Chicagu napríklad prišla na to, že jej počítačové klávesnice obsahovali na antibiotiká rezistentné kmene zlatého stafylokoka ako MRSA až 24 hodín. Ďalšia nemocnica v Holandsku preskúmala 100 klávesníc a zistila, že 95 testovaných pozitívnych testov na stafylokoka, strepkokoka a iné patogény z nich robí najšpinavšie povrchy na jednotke intenzívnej starostlivosti, uvádza Business Insider.

Vzhľadom nato, ako často používame počítače, je pochopiteľné, že sa nečistoty dostanú medzi klávesy. Všetci na nich občas píšeme, po tom ako sa vrátime zvonku, jeme nad nimi alebo máme lepkavé ruky. Tí, ktorí používajú počítač v práci, hovoria, kýchajú a kašlú nad klávesnicou celý deň.

Kedy a ako ju čistiť

Väčšina mikrobiológov súhlasí, že každý z nás by si mal svoj pracovný stôl a klávesnicu vyčistiť najmenej raz za týždeň. Podľa doktorov a zdravotných sestier by sa klávesnice v nemocniciach mali čistiť ešte častejšie, najmenej raz za deň. Takisto odporúčajú umývanie rúk pred a po použití spoločného počítača, najmä v chrípkovom období.

Ak ste jediný, kto používate počítač (a nedotýkate sa mnohých ľudí počas dňa), väčšina baktérii na klávesnici pochádza z vašich vlastných rúk a prstov, takže vám pravdepodobne nespôsobia škody. Aj napriek tomu si často umývajte ruky, aby ste udržali váš pracovný priestor čistejší.

Čistenie a dezinfekcia klávesnice je jednoduchý proces. Najprv vypnite počítač a odpojte ho predtým, ako idete dezinfikovať. Potom sa zbavte všetkých omrviniek a nečistôt zaseknutých v klávesnici. Potom použite roztok rovnakej časti vody a čistého liehu a aplikujte ich použitím mikrovlákna.

Keď už sa do toho pustíte, zvážte tiež vyčistenie vášho telefónu. Smartfóny môžu ľahko pozbierať baktérie E.coli alebo streptokoka, pretože s nimi často manipulujeme a nosíme ich všade so sebou. Mikrobiológ a patológ z New York University School of Medicine odporúča, aby sa telefón na konci každého dňa dôkladne vyčistil.

01 - Modified: 2024-04-24 07:00:00 - Feat.: - Title: NASA našla v kozme zmutované baktérie. Môžu ohroziť posádku na vesmírnej stanici 02 - Modified: 2024-04-22 07:00:00 - Feat.: - Title: Sprcha po cvičení nie je všetko. Fitká sú plné nebezpečných baktérií, hygiena je tu omnoho dôležitejšia, ako si myslíš 03 - Modified: 2024-04-19 12:00:00 - Feat.: - Title: NASA objavila baktérie odolné voči kozmickému žiareniu. Teraz ich chcú používať v produktoch, ktoré má doma každý 04 - Modified: 2024-04-17 09:30:00 - Feat.: - Title: Desivý objav, ktorý môže zabíjať. V našom tele sa nachádzajú nebezpečné upírske baktérie, ktoré priťahuje ľudská krv 05 - Modified: 2024-03-26 09:38:43 - Feat.: - Title: Tráviť voľný čas za počítačom sa mužom nevypláca. Negatívne to vplýva na erekciu a tvorbu spermií