Jedna 33kW batéria dokáže Navya autobus poháňať celý deň. Hoci pri našej testovacej jazde bol už trinásť hodín v prevádzke, ešte ďalších päť mal jazdiť, píše Technet.cz. Vozidlo disponuje autonómnym riadením štvrtého stupňa - také vozidlo môže ísť samostatne do prevádzky, ale má vopred definované trasy.
Najlepšie sa teda hodí do univerzitných kampusov, na letisko alebo do zábavných parkov. Štvrtý stupeň neznamená, že by nemohol ísť do prevádzky medzi ostatné autá a chodcov, ale celá oblasť a trasa, ktorú pokrýva, je do systému na 3D mape najprv podrobne naprogramovaná. Nemôže sa teda vydať do náhodne vybranej destinácie neznámym terénom.
Navya v testovacej verzii pojme 15 ľudí a vo Vegas sa preháňali maximálnou rýchlosťou 19,3 kilometra za hodinu. Je to samozrejme len z bezpečnostných dôvodov (malá odbočka - V Amerike vám bude občas pripadať, že sa vlastne všetko odohráva len a len kvôli vašej bezpečnosti, aj napríklad zdĺhavá osobná prehliadka batohu na letisku. Každopádne úslovie "It is for your safety" tu počujete často aj v úplne nelogických situáciách.) Bežne to Navya vie rozbehnúť rýchlosťou vyše 96 kilometrov za hodinu.
Senzory vozidla v kombinácii s lidarom, kamerami, GPS a momentálnymi informáciami o orientácii vozidla a jeho rýchlosti zaisťujú bezpečnú jazdu aj tak upchatou a nepredvídateľnou ulicou, akú nájdete v okolí slávnej Fremont street v najstaršej časti Las Vegas. Nestáva sa zriedka, že si prizerajúci chcú vyskúšať, ako autobus alebo taxík bez vodiča zareaguje vo chvíli, keď pred neho niekto skočí. Aj preto musia byť vnútri všetci pripútaní.
Niektoré úseky trate boli ohraničené výstražnými kužeľmi. Nie je to kvôli uľahčeniu pre autonómny systém, ale v preplnenom Vegas by sa mohlo ľahko stať, že by nedisciplinovaní vodiči trasu jednoducho upchali. Kužele potom paradoxne v jazde autobusu občas skôr bránili. Keď ich totiž obsluha posunula príliš blízko osi dráhy vozidla, systém vyhodnotil prekážku ako príliš blízku a vždy pred ňou zastavil. Až keď bolo isté, že sa nehýbe nebezpečným smerom, opäť sa rozbehol. Namiesto plynulej jazdy sme tak išli prískokmi štýlom brzda-plyn.
Že všetko je ešte hlboko v testovacom režime, bolo zrejmé hneď od začiatku, keď sme na autobus čakali takmer hodiny, aj keď prejsť celú trasu trvá aj v špičke maximálne 20 minút. Bolo jednoducho potrebné ešte vykonať nejaké dodatočné testy a tak sa technici s vozidlom po ceste trochu zdržali.
Dozorujúci technik, ktorý musí byť v autonómnom vozidle prítomný, má samozrejme nad autobusom potrebnú kontrolu. Môže kedykoľvek zabrzdiť alebo v prípade, že by sa automat rozhodol ďalej nepokračovať či sa proste zasekol, dokáže ho naviesť "späť na trať". Nepoužíva k tomu volant, ale tlačidlá obyčajného herného ovládača od Xboxu.
Vnútro autobusu a taxíka sú vraj prevažne francúzskeho pôvodu, ale riadiaca jednotka bude veľmi pravdepodobne vyrobená spoločnosťou Nvidia.