Zákaz privatizácie strategického majetku. Zákaz privatizácie je silnou témou Roberta Fica. Jeho druhá vláda síce predala 49-percentný podiel v Slovak Telekome väčšinovému vlastníkovi, štát však prebral vodné dielo Gabčíkovo a získal aj matku SPP. Koaliční partneri diskutujú aj o vytvorení energetického holdingu, ktorý by mohla zastrešovať práve materská spoločnosť Slovenského plynárenského priemyslu. 900 miliónov eur získalo Slovensko v roku 2015 dopredajom 49-percentného podielu Slovak Telekomu väčšinovému vlastníkovi, ktorým je Deutsche Telekom.Archív HN
StoryEditor

Vodné dielo Gabčíkovo má pre Slovensko veľký prínos, zhodujú sa poslanci

16.09.2017, 09:44
Autor:
TASRTASR

Vodné dielo Gabčíkovo má pre Slovensko veľký prínos, zhodujú sa oslovení poslanci Národnej rady SR. "Okrem ekonomického prínosu Vodného diela Gabčíkovo je nesporný aj jeho mimoriadny benefit a úloha v oblasti protipovodňovej ochrany," uviedol pre TASR predseda Mosta-Híd a podpredseda parlamentu Béla Bugár.

O nespornom prínose hovorí aj podpredseda SNS Anton Hrnko. Poukazuje tak na vodnú elektráreň, ako aj na športové využitie diela a v neposlednom rade na ekologickú funkciu VDG. "Vodné dielo Gabčíkovo umožnilo, aby sa opäť dostali do kondície ramená Dunaja, ktoré boli v dôsledku poklesu Dunaja prázdne," povedal s tým, že pozitíva VDG prevyšujú jeho možné negatíva.

Ekologický význam vodnej elektrárne vyzdvihol aj nezaradený poslanec Zsolt Simon. "Vodné dielo Gabčíkovo z pohľadu povodní pomohlo celému tamojšiemu regiónu. A samozrejme, pozitívom je aj vodná elektráreň, keďže to je ekologický spôsob výroby elektrickej energie. Je to najlepšie riešenie, ktoré Slovensko mohlo a aj správne využilo," povedal Simon.

Problém je podľa neho však v tom, že sa hladina podzemnej vody dostatočne nereguluje, čo spôsobuje vysúšanie územia. "Toto štát zanedbal," poznamenal.

Hrnko zas pripomína, že VDG malo byť súčasťou sústavy diel spolu s dielom Nagymaros, ktoré ale Maďarsko nedostavalo. Podľa Hrnka tak napokon urobí.

"Bez toho, že sa zdvihne hladina pri Nagymarosi, asi nebude možné dosiahnuť parametre Dunaja potrebné na lodnú prepravu, ktorá súvisí aj s potenciálnym spustením veľkého euroázijského projektu, ktorý sa nazýva Nová Hodvábna cesta a má opäť spojiť Európu s Áziou," vysvetlil Hrnko.

Tento ekonomický aspekt podľa neho vytvorí na dostavbu diela väčší tlak. "Pri obnovovaní kontinentálneho obchodu by Slovensko, Bratislava, Komárno prípadne aj Štúrovo mohli mimoriadne profitovať a takisto aj prístav v Ostrihome. Preto si myslím, že hoci Maďarsko ešte dielo nedostavalo, skôr či neskôr prídu na to, že je pre nich ekonomická nevyhnutnosť to urobiť," uzavrel Hrnko.

01 - Modified: 2024-12-11 14:53:25 - Feat.: - Title: Poslanci začali diskusiu k návrhu o dostupnosti zdravotnej starostlivosti 02 - Modified: 2024-12-11 09:37:15 - Feat.: - Title: Poslanci na kontrolnom výbore SIS rokovali o ohrození infraštruktúry 03 - Modified: 2024-12-11 08:15:13 - Feat.: - Title: Poslanci začali rokovanie legislatívou reagujúcou na výpovede lekárov 04 - Modified: 2024-12-10 10:46:56 - Feat.: - Title: Poslanci zaradili na schôdzu návrh k dostupnosti zdravotnej starostlivosti 05 - Modified: 2024-12-05 17:18:47 - Feat.: - Title: Ak hnutie ANO vyhrá voľby do Poslaneckej snemovne, Babiš chce byť český premiér
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. december 2024 07:58