Už niekoľko týždňov je u nás na pretrase kauza okolo daňových problémov prezidenta Andreja Kisku. Postupne prerástla až do otvoreného konfliktu prezidenta s premiérom Robertom Ficom, ktorý o Kiskovi vyhlásil, že je daňovým podvodníkom.
Zvládol prezident kauzu z pohľadu komunikácie dobre?
"Kiska tú situáciu v princípe uchopil veľmi správne na začiatku," hodnotí v HNtelevízii politický marketér Michal Novota. "Myslím si, že v tom momente komunikačne mal zrejme s tou kauzou aj skončiť," dodáva.
Problém z politicko-komunikačného hľadiska podľa Novotu nastal, keď Kiska začal hovoriť o mafiánskom štáte. "Začal byť v tom veľmi osobne nasadený," priblížil.
"Prezident Kiska berie túto kauzu veľmi osobne, veľmi osobne ju komunikuje, i keď to takticky nie je správne," vysvetľuje Novota.
Podľa neho by bolo v Kiskovom záujme "vrátiť sa k tomu stanovisku, ktoré už poskytol. Zopakovať všetky vyjadrenia, ktoré v tejto veci povedal, ale plne sa venovať problémom, ktoré trápia slovenských občanov. Nie tomuto, ktorý naozaj frustruje."