StoryEditor

Reklamné kampane poisťovní očami odborníka

22.09.2006, 00:00

Súčasťou boja o poistencov sú masívne reklamné kampane, oveľa rozsiahlejšie ako vlani. Žiadna zo zdravotných poisťovní však nechce hovoriť o tom, koľko do nich investovala. HN preto oslovili odborníka a požiadali ho o zhodnotenie kampaní.

Hodnotí Marek Knut, Brand and Managing Director agentúry Publicis Knut

Union
Ich komunikácia je veľmi "páčivá". Nie je to o ľuďoch, ale o malých kreslených postavičkách. Navyše s ich znakom - úsmevom a headlineom: Starajte sa o seba, aby ste sa mohli starať o iných. Myslím, že to urobili veľmi dobre.
Odhadované náklady - televízna kampaň rádovo 15 až 20 miliónov, celkovo sa to mohlo vyšplhať až na 30 miliónov korún.

Dôvera
Spájanie Dôvery so Sideriou nie je až také čitateľné. Dôraz stavili na známe tváre Maroša Kramára a Katarínu Brychtovú a sú akousi opozíciou Unionu. Na rozdiel od ich anonymnosti sa jasne pomenovali - to sme my. Túto kampaň považujem za oveľa silnejšiu, zvolili sofistikovanejšie komunikačné kanály a investovali do nej zjavne aj viac peňazí. Mali aj veľa PR, rozhovorov v novinách, kde zdôrazňovali benefity, ktoré sú pre bežných ľudí asi najzaujímavejšie. Zaujímavým momentom bolo aj to, že hovorili nielen o svojom vzťahu ku klientom, ale aj k lekárom.
Odhadované náklady - myslím, že celkovo by to mohlo byť aj okolo 40 miliónov korún.

Všeobecná zdravotná poisťovňa
Začali najneskôr a podľa mňa prišli "s krížikom po funuse". Vlastne len dobiehali predchádzajúce dve kampane. Žiaľ, táto poisťovňa nemá veľmi dobrý imidž, a keby začali skôr, mohli predstaviť a vyfúknuť ostatným všetky benefity. Kampaň podľa mňa nie je zlá, je trefná, no chýba jej akýkoľvek benefit. Ide len o imidžovú kampaň, ktorá ľuďom nič nepovie. Sú to zbytočne vyhodené peniaze.
Odhadované náklady - 10 až 12 miliónov korún.

Spoločná zdravotná poisťovňa
Táto kampaň prebieha formou plošných inzerátov v printových médiách. Ukázať uniformované zložky - policajtov a požiarnikov a pozývať ľudí do tohto sveta - "pripojte sa k nám", je komunikačne nezvládnuté. Až sa mi nechce veriť, že to niekto pustil do novín.
Odhadované náklady - maximálne 2 - 3 milióny korún.

Pozn. red.
Apollo
stavila na osobné listy poistencom, v ktorých ich žiada, aby oslovili svojich príbuzných a známych.
Európska zdravotná poisťovňa sa rozhodla do reklamy neinvestovať a využiť ich na starostlivosť o klientov.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 21:01