StoryEditor

Hlavná stanica v Bratislave bude musieť počkať na súkromníka. Štát nemá na jej rekonštrukciu

03.11.2021, 18:19
Autor:
TASRTASR
Podľa ministra dopravy existujú horšie stanice ako je hlavná bratislavská.

Štát nemá na to, aby sám zrekonštruoval hlavnú železničnú stanicu v Bratislave.

Na verejnej diskusii, ktorá zavŕšila dvojdňovú konferenciu o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste, to v stredu vyhlásil minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Takto to vyzerá všade 

Riešenie vidí v súkromnom investorovi. Hlavná stanica sa preto podľa neho musí zrekonštruovať ako zóna aj so svojím okolím, aby to malo komerčný zmysel.

Hlavná stanica v Bratislave je podľa Doležala obrazom, v akom stave sa nachádzajú železnice na Slovensku. Podotkol však, že v rámci krajiny je množstvo ďalších akútnych problémov na železnici, ktoré musí štát riešiť.

"Sú aj horšie stanice ako hlavná stanica v Bratislave," skonštatoval Doležal. Primátor Bratislavy Matúš Vallo uviedol, že stav hlavnej stanice a jej okolia dokáže vyriešiť mesto Bratislava len v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky a ministerstvom dopravy.

Minister potvrdil, že v spolupráci s hlavným mestom zrealizujú urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia.

Vallo: Nejde to bez pomoci štátu 

V rámci záverečnej debaty rečníci potvrdili vznik terminálu integrovanej osobnej prepravy v bratislavskom Ružinove.

​Minister uviedol, že sa už tento projekt pripravuje. Hlavné mesto zas podľa primátora pracuje na tom, aby sa električková trať predĺžila tak, aby bola v kontakte s týmto terminálom. 

Bratislavská samospráva nedokáže podľa Valla realizovať veľké infraštruktúrne dopravné projekty bez pomoci štátu.

Diskusia o obnove hlavnej železničnej stanice je podľa neho toho dôkazom. Zmysel vidí aj vo financovaní dopravných investícií v meste cez projekty verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP projekty.

BUS pruhy aj aplikácia 

Deklaroval, že každé rozhodnutie hlavného mesta v rámci dopravy je podopreté zozbieranými dátami. Poukázal napríklad na vyznačovanie vyhradených jazdných pruhov pre MHD (BUS pruhy), ktorému predchádza prieskum o koľko sa daná linka MHD zrýchli.

​Vallo avizuje tiež spustenie aplikácie, prostredníctvom ktorej bude cestujúci vidieť, kde presne sa jeho autobus či električka nachádza. "Štát a hlavné mesto spravili veľký krok, ako pracujú s dátami," skonštatoval.

V Bratislave sa od utorka (2. 11.) konala odborná konferencia o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste.

Diskutovali na nej odborníci o prepojení diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojení vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločnom dopravnom dispečingu i ďalších riešeniach na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy v hlavnom meste.

Magistrát avizuje organizovanie aj ďalších konferencií venovaných doprave v meste.

01 - Modified: 2021-09-24 06:18:52 - Feat.: 0 - Title: Boj o námestie pod Hlavnou stanicou: developer si od mesta nárokuje 17 miliónov 02 - Modified: 2021-10-21 14:06:11 - Feat.: 0 - Title: Historický moment: V Bratislave otvorili po viac ako 175 rokoch časovú schránku, toto v nej našli 03 - Modified: 2021-11-03 13:35:52 - Feat.: 0 - Title: Vallo: Situácia je vážna, bez žolíkov by Bratislava bola čierna
01 - Modified: 2022-08-03 12:20:26 - Feat.: - Title: Pri bratislavskej novostavbe denne prejdú desiatky tisíc áut. Developer tvrdí, že našiel riešenie 02 - Modified: 2022-07-29 11:30:22 - Feat.: - Title: Bratislava sa už tento víkend stane opäť Prešporkom. Užite si Korunovačné dni s celou rodinou 03 - Modified: 2022-07-28 13:31:09 - Feat.: - Title: Fradi vrátili Slovanu výprask spred troch desaťročí 04 - Modified: 2022-07-28 10:33:11 - Feat.: - Title: V Bratislave na Seberíniho vylúpili banku, po páchateľoch pátrajú 05 - Modified: 2022-07-28 09:33:04 - Feat.: - Title: Priemerné ceny bytov v novostavbách v Bratislave rástli, dopyt poklesol
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
04. august 2022 03:13