Je to už zaužívaný kolobeh. Keď sa objaví pozitívny, všetci spolužiaci idú do karantény. Potom sa otestujú a po negatívnom výsledku sa vracajú do lavíc. Situácia sa zhoršuje v celej krajine, a to aj v školách. Potvrdzujú to tiež aktuálne čísla.
Kvôli rastúcemu počtu pozitívnych prípadov a pacientov v nemocniciach konzílium odborníkov odporučilo, aby vzdelávacie inštitúcie s výrazným počtom tried v izolácii prerušili prezenčnú výučbu na jeden až dva týždne. Podľa ministra školstva Branislava Gröhlinga by však dočasná uzávera škôl v bordových a čiernych regiónoch stav nevyriešila.
Naopak, k názoru odborníkov sa prikláňa napríklad Slovenská komora učiteľov. Pedagógovia sa totiž podľa nej musia prispôsobiť nepredvídateľnému kolobehu. Často sú nútení meniť formu výučby a zabezpečovať suplovanie za chorých kolegov. „Je tu zdravá miera, pokiaľ sa dá ísť podľa semafora. Keď máte veľké množstvo žiakov v karanténe, prestáva to byť únosné,“ povedal pre HN prezident komory učiteľov Vladimír Crmoman.
V predchádzajúcich dvoch školských rokoch sa vzdelávacie inštitúcie zatvárali plošne. V tom aktuálnom bolo cieľom zabezpečiť plynulý vzdelávací proces a výučbu obmedzovať len lokálne. Napriek tomu však aj tak každý týždeň mierne narastá počet detí, ktoré sa učia z domu spoza obrazoviek.
Podľa školského analytika Petra Zmeka je nutné prijať opatrenia na spomalenie šírenia vírusu, aby sa nezahltili nemocnice. „Z tohto pohľadu má dočasné zatvorenie niektorých škôl význam,“ myslí si. V prvom rade však považuje za potrebné apelovať na ľudí v regiónoch, aby si nechali aplikovať vakcínu. Práve tá mala byť silnou zbraňou v boji proti prebiehajúcej tretej vlne pandémie.