Súčasný primátor hlavného mesta ohlásil v pondelok opätovnú kandidatúru v komunálnych voľbách do funkcie šéfa magistrátu. Podľa odborníkov je Ivo Nesrovnal rozporuplnou osobou. Napriek tomu, že zaviedol na úrade systém, nohy mu podráža extrémna nekonfrontačnosť.
Nesrovnalove plusy
1. Staronový most
Za Nesrovnalove úspechy sa počíta aj kompletná výmena historického Starého mosta, napriek tomu, že jeho rekonštrukciu už odštartoval jeho predchodca Milan Ftáčnik. „Priniesol systém, dokončil niektoré práce a rozbehol nové,“ myslí si politologička Viera Žuborová. Podľa poslanca mestského zastupiteľstva Gábora Grendela nejde o revolučné úspechy. „Rekonštrukciu mosta by dokončil aj akýkoľvek iný primátor,“ myslí si politik.
2. Električka do Petržalky a Šafárikovo námestie
Projekt električkovej trate vedúcej do Petržalky cez Starý most so sebou priniesol množstvo negatív, jedným z nich bolo dlhé roky rozkopané Šafárikovo námestie a Štúrova ulica. Od roku 2016 do Petržalky z Rače a Hlavnej stanice vyrazili prvé električky. „Vraciame obnovený a funkčný most. Je to aj veľká chvíľa pre Petržalku, kde sa po 55 rokoch vrátia električky,“ chválil ukončenie naťahovaného projektu svojho času Nesrovnal.
3. Smart riešenia
Tento rok do polovice bratislavského vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava zaviedli v spolupráci s mestom pre cestujúcich bezplatnú WiFi. Ďalšou inováciou v bratislavskej MHD bol vznik mobilnej aplikácie v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava, spoločnosťou Hopin a hlavným mestom. Technologická novinka má občanom sprehľadniť samotné spoje.
Nesrovnalove mínusy
1. Hlavná stanica
Rekonštrukciu Hlavnej stanice avizoval v predvolebných sľuboch v roku 2014 aj samotný Nesrovnal. Stanica napriek menším opravám na rekonštrukciu stále čaká. Za problémami stoja ťahanice s investorom revitalizácie Transprojekt. Podľa politologičky Viery Žuborovej Nesrovnal musí aj v súvislosti s Hlavnou stanicou rozmýšľať ďalej do budúcnosti. „Nachádza sa v pozícii, ktorá za desať rokov nebude využívaná, bratislavské centrum sa posúva k Dunaju,“ podčiarkla odborníčka.
2. Park kultúry a oddychu
Komplex kultových budov Parku kultúry a oddychu a ich odpredaj spoločnosti Henbury Development blízkej finančníkom z J&T je ďalšou jazvou politiky hlavného mesta. Nehnuteľnosť finančníkom sľúbil ešte primátor Andrej Ďurkovský, transakciu stopol Milan Ftáčnik a za euro s cieľom urovnania súdnych sporov predal komplex Ivo Nesrovnal. Mestský poslanec Martin Borguľa v prípade PKO oceňuje Nesrovnalovu rozhodnosť. „Bola to jedna zastaraná budova, ktorú bolo jednoznačne treba nahradiť novým moderným proiestorom určeným pre Bratislavčanov,“ tvrdí Borguľa.
3. Parkovacia politika
Kapitolou samou osebe je parkovacia politika mesta, s ktorou sa Nesrovnal už roky borí. Mesto sa pokúša zaviesť parkovaciu stratégiu, ktorá zvýhodní najmä domácich, no život cezpoľných skôr skomplikuje. Bratislavčania by vďaka rezidenčným kartám mali vždy voľné parkovacie miesto. Parkovacia politika však na mestskom zastupiteľstve stále nebola schválená a problém stagnuje.