StoryEditor

Miriam Fiťmová: Ľudia si vyberajú viac podľa karát

31.01.2006, 23:00

Aké kritériá by mal spĺňať politik, aby bol ľuďmi pozitívne vnímaný?
- Z komunikačného hľadiska je podstatná konzistentná agenda, ktorej sa venuje. Pokiaľ je schopný venovať sa konkrétnej téme aj na odbornej či poloodbornej báze a pritom ju vhodne komunikovať, pridá mu to na dôveryhodnosti. Inak musí staviť na populizmus, ktorý však nezaberá na vzdelanejších voličov. Za dôležité považujem, aby politik načúval nielen tým, ktorí ho chvália, ale aj kritikom. Ak má navyše nadanie komunikovať s ľuďmi na ulici, je to jeho obrovská výhoda.
Je možné populárneho politika "vyrobiť"?
- Je mu možné mnoho vecí vysvetliť a ak má prirodzený talent, veľmi veľa ho naučiť. Na druhej strane, ani tu neplatí, že sa dá vyrobiť šampanské z vody - ak nemá niekto danosti, nikdy nebude hrať prím. Poznáme príklady vysokopostavených politických nominantov, ktorým chýba politický cit. Ten sa nedá získať a ani naučiť. Často však platí, že slovenský volič veľa ráz stráca pamäť.
Existuje jasný recept na získavanie voličov?
- Nie, ak nehľadáme tzv. rýchlokvasených politikov. Pomôcť môže správny mix príjemného vystupovania, dobrých komunikačných schopností, odbornosti a silného krytia materskej strany. Pomer jednotlivých ingrediencií je však rovnako ako pri všetkých receptoch individuálny pre rôznych politikov. Ľudia si však stále často vyberajú viac podľa kravát ako podľa reálnej agendy.
Čoho by sa mali politici vystríhať?
- Najmä nesplniteľných sľubov. A rovnako pochlebujúcich radcov a poradcov.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
19. apríl 2024 04:32