Ikonický Big Mac totiž po novom už v Európskej únii nie je chránený ochrannou značkou. Názov legendárneho burgera tak budú môcť používať pre svoje produkty aj iné firmy. Rozhodol o tom svojím rozsudkom minulý týždeň Úrad Európskej únie pre duševné vlastníctvo, ktorý sídli v španielskom Alicante. Doslova tak rozbúral dominanciu americkej firmy McDonald’s v právnej ochrane svojich produktov.
Nečakaná výhra
Americká firma so sídlom v Chicagu McDonald’s pôvodne nepredpokladala, že zo žaloby na ochranu duševného vlastníctva maličkou firmou z Írska jej bude reálne hroziť strata globálnej ochrannej značky pre jej najznámejší produkt. Big Mac si totiž v priebehu desaťročí získal doslova kultový status. Tento burger sa používa napríklad na vyjadrenie kúpnej sily jednotlivých mien a na vyjadrenie ich podhodnotenia alebo nadhodnotenia oproti doláru. Ide o takzvaný Big Mac Index, ktorý každoročne zostavuje britský časopis Economist. Medzi milovníkov burgera patrí aj súčasný americký prezident Donald Trump a objavil sa aj vo filme Pulp Fiction. Názov Big Mac sa používa neustále už od roku 1967 a v roku 2017 oslávil už 50 rokov svojho nepretržitého používania.
Neotrasiteľnosťou ochrannej známky Big Mac sa koncom roku 2017 rozhodla otriasť írska sieť fastfoodov Supermac. A úspešne. Dôvodom, pre ktorý Supermac zažaloval McDonald’s, bolo, že McDonald’s bránil expanzii írskeho reťazca v zahraničí. McDonald’s argumentoval tým, že podobnosť názvov Big Mac a Supermac by miatla zákazníkov a porušovala tak práva americkej firmy. „Sme nadšení. Je to unikátny pocit, keď si d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.