Zmena volebného zákona priškrtila aj rozpočty kandidátov na prezidentskú kampaň. Kým sa Zuzana Čaputová prihovárala voličom už v lete, jej súper Maroš Šefčovič začal s kampaňou oveľa neskôr. A na zvyšné dva týždne mu tak zostáva výrazne väčší balík peňazí.
Po starom by sa pritom Čaputovej započítali iba výdavky, ktoré minula od 14. januára. Podľa novely zákona jej však do povoleného 500-tisícového limitu spadá celá suma, ktorú minula od leta.
Čaputová za mesiace kampaňovania minula podľa údajov Transparency International 470-tisíc eur, na posledné dva týždne jej zostáva približne 30-tisíc eur, čo potvrdil aj jej tím. Šefčovičovi, ktorý s kampaňou začal až koncom januára, zostalo na účte 188-tisíc eur.
Obaja kandidáti však svoje kampane viedli odlišne – Čaputová „stavila“ na zahraničný model a propagovala sa cez sociálne siete, čo ju zatiaľ stálo 165-tisíc eur. Šefčovič sa priklonil k tradičnejšej forme, a teda stavil na bilbordy. Online propagácia ho stála o vyše polovicu menej ako jeho oponentku.
Najťažšie dni však majú oba tímy podľa marketérov len pred sebou. „Mus...
Zostáva vám 85% na dočítanie.