Novela zákona proti byrokracii odbremeňuje občana a firmy od predkladania ďalších výpisov a potvrdení využívaním informačných systémov verejnej správy. Návrh zákona z dielne Úradu podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu (ÚPVII) v stredu schválila vláda.
Odbúranie administratívnej záťaže sa týka potvrdenia o daňových nedoplatkoch, potvrdení o nedoplatkoch na sociálnom poistení aj zdravotnom poistení, potvrdenia o návšteve školy a výpisov z registra mimovládnych neziskových organizácií.
Ako sa uvádza v predkladacej správe, v časti zrušenia povinnosti predkladania potvrdení o daňových nedoplatkoch, nedoplatkoch na sociálnom poistení, nedoplatkoch na povinných príspevkoch na starobné dôchodkové sporenie a nedoplatkoch na zdravotnom poistení z dôvodu prispôsobenia jednotlivých informačných systémov je navrhnutá účinnosť zákona od 1. decembra 2019.
V časti o dokladaní potvrdení o návšteve školy, výpisov z registra mimovládnych organizácií a úprav reagujúcich na aplikačnú prax je návrh, aby zákon nadobudol účinnosť 1. septembra 2019.
V minulosti došlo prostredníctvom zákona proti byrokracii v prvej vlne k zrušeniu povinností predkladať výpisy z obchodného registra, živnostenského registra, katastra nehnuteľností a registra trestov ako povinných príloh v listinnej podobe.