Globsec je jedna z najväčších globálnych konferencií. Aké sú podľa vás jeho dosahy na Bratislavu ako takú?
Posledný ročník konferencie Globsec bol rekordný z hľadiska medzinárodnej účasti aj globálneho dopadu. Bratislava hostila viac ako 1300 významných účastníkov zo 60 krajín sveta. Paralelne s tradičnou konferenciou sme po prvýkrát hostili aj ďalších 300 inšpiratívnych mladých talentov a podnikateľov spoločne s magazínom Forbes na Summite Global Under 30 Summit. Do Bratislavy tak prišli top svetoví investori a influenceri ako Steve Forbes, či Nikko Rossberg, vedúci predstavitelia globálnych technologických spoločností, ale aj delegácie z USA, Číny, či Južnej Kórey. Na Slovensko a do Bratislavy vďaka tejto konferencii prichádzajú mimoriadne vplyvní ľudia, ktorí sa stávajú pozitívnymi ambasádormi Slovenska vo svete. Viac ako 150 novinárov z tridsiatich krajín sveta pokrývali dianie na konferencii. Mediálny monitoring má niekoľko stoviek pozitívnych strán o Bratislave, cez sociálne siete sme zasiahli viac ako 40 miliónov ľudí.
A konkrétne dosahy?
Ten mediálny dopad, ktorý som teraz spomenul, je jedinečný. Nemyslím si, že máme niečo iné, čo vytvára také množstvo pozitívnych správ o Bratislave, ale aj o Slovensku ako GLOBSEC. Nehovoriac o tom, že všetkým tým významným svetovým firmám, investorom či podnikateľom ukazujeme Bratislavu ako atraktívne mesto pre ich budúce investície. Ako príklad by som uviedol výsledky z prieskumu, ktorý vyplnili účastníci globálneho podujatia Forbes Under 30 v Bratislave, ktorý sme organizovali. 72 percent opýtaných účastníkov odpovedalo, že má väčší záujem o podnikanie na Slovensku.
Bratislava nie je typické kongresové mesto.
Máte pravdu, museli sme ľudí naučiť chodiť do Bratislavy. Bratislava je ako dobre ukrývaný klenot, ktorý čaká na uvoľnenie svojho potenciálu. Keď sme začínali s Globsecom, hostia sa nás pýtali, prečo Bratislava? Ako sa tam vlastne dostanem, tam nie sú žiadne lety. Prečo nie Viedeň, Praha, či Varšava? Dnes, po pätnástich rokoch, však dopyt po účasti prevyšuje kapacitné možnosti Bratislavy.
Ako sa vám podarilo presadiť sa?
Boli sme vytrvalí. Mnohokrát je najlepšie to, čo vznikne, takpovediac, na kolene, pretože to vzniká z presvedčenia a odhodlanosti niečo zmeniť. My sme „grass-root“ organizácia, študentský projekt, či po novom „startup“, ktorý prerástol do rešpektovanej značky a dnes je porovnávaná s najväčšími a najstarší...
Zostáva vám 85% na dočítanie.