StoryEditor

V hre o trať pri Žiline zostali len štátne železnice. Súťažiť sa bude odznova

15.12.2019, 16:30
Súťaž o prvú trať, ktorú ministerstvo dopravy v rámci liberalizácie vyhlásilo ešte v lete, sa končí fiaskom.

Meria 21 kilometrov. Spája Žilinu s Rajcom. A je to jedna z troch tratí na celom Slovensku, kde štát dáva šancu, aby ju prevádzkovali súkromní dopravcovia. To, ktorá železničná spoločnosť bude jazdiť na severe Slovenska, rozhodne výsledok tendra. V ňom momentálne súťažia už iba štátne železnice – sami so sebou. Spoločnosť Arriva odstúpila a Leo Express vylúčili po tom, čo nedodala potrebné dokumenty. Aby prevádzka trate automaticky „neprischla“ Železničnej spoločnosti Slovensko, chystá sa podľa informácií HN nová súťaž....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-02 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Ako sú slovenské vlaky symbolom omeškanej krajiny 02 - Modified: 2023-11-30 13:07:40 - Feat.: - Title: Hlavná trať medzi Ruskom a Čínou je paralyzovaná. Ukrajinskí tajní mali udrieť v tuneli na Ďalekom východe 03 - Modified: 2023-11-28 14:24:26 - Feat.: - Title: Na juhu Slovenska sa vykoľajil vlak, na dôležitej trati prerušili dopravu 04 - Modified: 2023-11-20 12:06:12 - Feat.: - Title: Ukrajinskí poľnohospodári sa obávajú, že zdraženie na železniciach zníži rozlohu osevných plôch 05 - Modified: 2023-11-15 12:49:20 - Feat.: - Title: Žilina chce zvýšiť dane z nehnuteľností a poplatky, mestskí poslanci o tom rozhodnú v decembri
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
07. december 2023 14:53