Ako sa môže pacient sťažovať?
– Najlepšie hneď priamo u lekára prevádzkujúceho súkromnú prax alebo v zdravotníckom zariadení, ak je v ňom lekár zamestnaný.
– Sťažnosť by mala byť vybavená ústne a hneď, najneskôr však do 30 dní. Sťažnosť možno súbežne zaslať tiež: lekárskej komore, stomatologickej komore či zdravotnej poisťovni, v ktorej je pacient registrovaný.
– Výsledok môže dať preskúmať krajským úradom. Ten rozhodne štandardne do 30 dní. Ak na to potrebuje nezávislého odborníka, rozhodne do 90 dní a ak musí zriadiť nezávislú odbornú komisiu, tak má lehotu 120 dní.
Ľudia majú právo ohradiť sa proti spôsobu poskytnutia zdravotnej starostlivosti v Českej republike aj v čase núdzového stavu. V krajnom prípade sa môžu sťažovať, že neboli ošetrení vôbec. To však ešte nemusí znamenať, že ich lekári odmietli. Postačí, ak mali zatvorené ordinácie. Napríklad ako zubári.
„Oveľa viac pacientov než inokedy sa u nás sťažovalo telefonicky, že mal ich lekár zatvorené alebo obmedzené ordinačné hodiny,“ hovorí Roman Šmucler, prezident Českej stomatologickej komory, v ktorej sú zo zákona združení všetci zubári. Stomatologická komora preveruje každý podnet. „Máme rozsiahly aparát a pre jednotlivé kroky presné časové limity. Aká je priemerná dĺžka vybavenia sťažnosti, na to je ťažké odpovedať. Snažíme sa to však stihnúť do jedného roka. Väčšinou sme rýchlejší,“ upresňuje Šmucler.
Najmä neformálne podnety
Podľa neho je teraz ešte priskoro povedať, koľko marcových a aprílových sťažností bude nakoniec stomatologická komora skutočne vyšetrovať. „Pacienti sa väčšinou sťažovali telefonicky alebo e-mailom, upokojili sa a potom nás požiadali, nech to doktorovi ani nehovoríme,“ vysvetľuje Šmucler. Skutočné sťažnosti n...
Zostáva vám 85% na dočítanie.