StoryEditor

Výber vhodných kandidátov je dnes jednoduchší

24.03.2010, 23:00
Kvalifikovaní lojálni zamestnanci sú pre každú firmu hotovým pokladom.

Samotní manažéri, ktorí za ľudské zdroje zodpovedajú, tvrdia - staráme sa o tú najdôležitejšiu zložku v podnikoch.

V časoch samých zmien a zvratov, keď je firma jeden deň na vrchole a druhý môže padnúť na dno, si nie je stálou prácou istý takmer nikto. Tento fakt sa naplno prejavuje aj v automobilovom priemysle.

"Záujem o prácu je aktuálne určite vyšší a výber vhodných kandidátov ľahší,“ hovorí Dušan Dvořák, Senior Manager Public Relations Kia Motors Slovakia. Na trhu je podľa neho viac kvalifikovaných pracovníkov ako v minulosti, čo je dôsledkom prepúšťania v priemysle v roku 2009. "Ľudia si z dôvodu aktuálnej ekonomickej situácie určite viac vážia prácu a správajú sa zodpovednejšie ako v minulosti. Pre nás je dôležité udržať si kvalitných zamestnancov, keďže do budúcnosti očakávame zlepšenie podmienok na trhu a zvyšovanie objemu výroby.“

Kúpa automobilu je podľa PR manažérky Škoda Auto Slovensko Lucie Busquet tradične vnímaná ako závažné rozhodnutie a predaj áut vyžaduje od obchodníka veľkú profesionalitu. Musí poznať svoj produkt, aby vedel zákazníkovi vysvetliť tie najmodernejšie technológie jazykom, ktorému klient rozumie. "Zároveň však musí poznať aj svojho zákazníka a vedieť, čo potrebuje. Dobrý obchodník sa musí neustále vzdelávať, čo pre firmu znamená nemalú investíciu. Dobrá personálna politika je preto veľmi dôležitá, lebo vďaka nej sa buduje vzťah zamestnancov k firme a zároveň ich lojalita k značke,“ hovorí Busquet.

Personálny manažér zodpovedá za riadenie náborov, starostlivosť o zamestnancov, sociálne služby či personálne projekty. Do jeho kompetencií patria sociálne vzťahy a kolektívne vyjednávania, rozvoj sociálneho programu spoločnosti vrátane zabezpečovania zamestnaneckých výhod. Stará sa aj o oblasť vzdelávania, odmeňovanie, plánovanie kariérneho rastu, vytváranie motivujúceho pracovného prostredia, ale aj riadenie zmien.

Ich schopnosti a skúsenosti dostávajú zabrať aj v čase hospodárskej krízy. Hoci o zamestnancov nie je núdza, problémom je ich kvalifikácia a skúsenosti. Udržať si tých najlepších, keď zvyšovanie platu často neprichádza do úvahy, vyžaduje od nich vysoký stupeň kreativity a skúseností.

V dnešnom dieli seriálu predstavíme siedmich manažérov. Marek Balon, finančný konateľ Škoda Auto Slovensko, hovorí: "Zdravá firma stojí na dvoch pilieroch - jedným sú solídne čísla, tým druhým kvalitní ľudia.“ Aj Igor Krištofík, Human resources manager a konateľ spoločnosti Continental Matador Rubber Púchov považuje za najväčšiu hodnotu spoločnosti jej zamestnancov. V rámci pozície personálny manažér Automotive Business Center spoločnosti Johnson Control je Tomáš Remenár zodpovedný za personálnu politiku pre Automobilové centrum v Bratislave. "Snažím sa byť pripravený na zmeny nielen v pracovnom, ale aj v súkromnom živote, pretože zmeny sa stávajú, sú súčasťou nášho života a čím rýchlejšie sa prispôsobíme zmene, o to väčšie môže byť potešenie z nej,“ hovorí Branislav Hadár, vedúci oddelenia ľudských zdrojov Kia Motors Slovakia. Záľubou riaditeľky ľudských zdrojov PSA Peugeot Citroën Slovakia Barbary Šípošovej je šport. Podľa nej pestuje v človeku disciplínu, vytrvalosť, tímového ducha a túžbu po vynikajúcich výsledkoch. "V spoločnosti Renault aj napriek rôznorodosti profesií sme zohratý tím, ktorý, podobne ako naše autá, má vo všetkých smeroch ten správny drive,“ hovorí HR manažérka Renáta Formánková. Vedúci personálneho náboru a starostlivosti Volkswagen Slovakia Juraj Kiripolský hovorí: "Úspechy každej spoločnosti sú založené na zamestnancoch. Našou snahou je zisťovať spokojnosť zamestnancov a prostredníctvom vhodných programov a nástrojov prispievať k jej zvyšovaniu.“

 

 

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
26. apríl 2024 13:06