V rámci takzvaného baterkového plánu pre Európu hovoríme spolu o šiestich miliardách eur štátnej pomoci, ktoré majú vygenerovať 20 miliárd investícií. Sú tieto ciele reálne dosiahnuteľné?
Výška podpory a investície je len akýsi indikátor, ktorým sme naštartovali celý proces. Je dôležité vidieť, že v rokoch 2019 aj 2020 bolo do nového priemyselného odvetvia v Európe, výroby batérií, nasmerovaných po 60 miliárd eur. Ide o trojnásobne vyššie investície za rovnaké obdobie v porovnaní s Čínou. EÚ sa jednoznačne stala číslom jeden, čo sa týka atraktivity investovania do odvetvia. Európsky trh je už dnes lídrom, pokiaľ ide o elektromobilitu, a postavenie sa bude posilňovať. V minulom roku Európa s počtom vyše milióna predaných áut predbehla Čínu. V prvom štvrťroku tohto roka sme už na 15 percentách podielu áut predaných v Európe. Čiže všetci veľkí hráči investujú do tohto sektora a zatiaľ to ide ako lokomotíva.
Európe roky vyčítali, že zanedbávala inovácie a nepodporovala svoj potenciál. Môžu investície do elektromobility a zelených riešení zabezpečiť, že sa stane opäť dôležitým inovačným hráčom?
Myslím si, že sa to už mení. Ak ide o investovanie do tohto odvetvia, nikto už nespochybňuje, že Európa je lídrom. Aj v oblasti zelených technológií. Únia investovala do nových odvetví, ktoré nám budú prinášať aj v budúcnosti výhody. Stali sme...
Zostáva vám 85% na dočítanie.