StoryEditor

Pacientka čakala rok na operáciu. Hluchá

25.02.2014, 23:05
Malo ísť o štandardný zákrok. Najskôr jej v nemocnici operovali zvukovod, potom mala dostať do ucha špeciálnu pomôcku.

Bez nej totiž nepočula. Všetko však bolo inak – na konečnú operáciu čakala celý rok. A to napriek tomu, že poisťovňa jej odsúhlasila peniaze. Na problém narazila v Univerzitnej nemocnici Košice – tá mala nezaplatiť dodávateľovi, ktorý jej nemocnicu zásobuje práve týmito pomôckami.

Takúto skúsenosť má pacientka z Popradu, ktorá si neželá byť menovaná. HN však majú jej meno k dispozícii. „Lekárka nám poradila, aby sme sa informovali, prečo to tak dlho trvá. Na oddelení sťažností nemocnice mi povedali, že nevykonali platbu, kvôli čomu im nebola pomôcka vydaná,“ povedala dcéra pacientky Erika Karabaš.

 

 

Nemocnica:„Stáva sa.“

Karabaš sa snažila zistiť, prečo nemocnica nevykonala platbu. „Dôvod zahmlievali. O pár dní nato však mame volali, že môže prísť na operáciu.“ Košická nemocnica sa k tomu prípadu nechcela vyjadriť. Neodpovedala konkrétne ani na otázku, či sa stáva, že pacienti u nich čakajú na zákrok, lebo im dodávatelia kvôli nesplateným faktúram pozastavili dodávky pomôcok. Hovorkyňa zariadenia Ladislava Šustová iba povedala, že každá dodávka je individuálna. „Stáva sa, že dodávateľ s dodávkou mešká.“ Kvôli čomu, Šustová nespresnila. Dodala, že pre nich je prioritou poskytovať akútnu starostlivosť.

Zástupcovia dodávateľov sa oficiálne nechceli vyjadrovať, či pozastavujú nemocniciam dodávky kvôli nesplateným faktúram. Podľa výkonnej riaditeľky Slovenskej asociácie dodávateľov zdravotníckych pomôcok SK-MED Lenky Borošovej ide výlučne o individuálnu záležitosť každej z konkrétnych spoločností.

 

Čakať kratšie? Cestujte

Spomínaná Popradčanka však mohla byť operovaná aj skôr. Nikto ju však neupozornil na novinky, ktoré platia od decembra. Podľa vyhlášky, ktorú pripravilo ministerstvo zdravotníctva, môžu zdravotné poisťovne vyzvať pacienta, aby sa dal operovať v inej nemocnici či u iného lekára. „V praxi to napríklad môže vyzerať tak, že na určitú operáciu v bratislavskej nemocnici môže pacient čakať rok, kým v trnavskej alebo nitrianskej nemocnici len pár dní,“ uviedla hovorkyňa rezortu Martina Lidinská.

Pacienti však majú aj možnosť takúto zmenu odmietnuť. Podľa Union ZP ju aj využívajú. Ako povedala hovorkyňa Veronika Hauswaldová, svojich klientov o tejto možnosti telefonicky informujú, no odmietajú to. „Pacienti nejavia záujem dať sa v rámci jednodňovej zdravotnej starostlivosti operovať ďaleko od bydliska, keďže sú krátko po výkone prepustení do domácej starostlivosti,“ dodala.

V súčasnosti Union eviduje 15 poistencov na čakačke, ktorí z osobných alebo zo zdravotných dôvodov odmietli skorší termín. Dôvera takéhoto pacienta neeviduje ani jedného. Všeobecná zdravotná poisťovňa počet neuviedla.

01 - Modified: 2006-02-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Útočiská prepustených
01 - Modified: 2024-04-18 15:00:32 - Feat.: - Title: Druhá fáza zatvárania pohotovostí sa blíži. V hre je stále aj skrátenie ordinačných hodín 02 - Modified: 2024-04-18 09:04:52 - Feat.: - Title: Poliklinika Břeclav s. r. o. 03 - Modified: 2024-04-18 07:08:26 - Feat.: - Title: Pacientom hrozia poplatky. "Zajacovky" by obmedzili návštevy lekára, v ich počte sme lídrom v únii 04 - Modified: 2024-04-16 13:30:05 - Feat.: - Title: Zdaňovať sa budú aj elektronické cigarety. Analytik to víta, jednu kategóriu by však zdanil výraznejšie 05 - Modified: 2024-04-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Identifikácia zdravotníckych pomôcok UDI – časté chyby pri implementácii
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
20. apríl 2024 00:05