StoryEditor

J&T našich šesť miliónov nepotrebuje

18.03.2015, 23:00
Tomáš Drucker, generálny riaditeľ Slovenskej pošty, pre Hospodárske noviny:

Slovenská pošta potrebuje nájsť svoju budúcnosť. „A poisťovníctvo patrí medzi finančné služby, na ktoré sme sa chceli zamerať,“ vraví Drucker.

Slovenská pošta vstupuje do nového biznisu – poisťovníctva. Odkedy chcete túto službu poskytovať?

Niektoré produkty sme už spustili. Dôvod, prečo do toho vstupujeme, nie je skutočnosť, že by sme sa chceli stať top hráčom, ale preto, že pošta je schopná obslúžiť istý typ našich klientov. Máme vlastné produkty, ktoré vieme synergicky poprepájať, ale vieme rozvíjať aj jednoduché produkty v oblasti životného poistenia.

V čom konkrétnom?

SIPO je dnes klasická poukážka, prostredníctvom ktorej Slovenská pošta zabezpečí platbu napríklad za elektrinu. Cez túto službu máme 1,7 milióna dokladov, kde je priemerný účet 70 eur. Ak chceme SIPO zatraktívniť a chceme priniesť na trh nový produkt, tak sme vytvorili poistenie SIPO úhrad. Pôjde o klasické životné poistenie, ktoré stojí 98 centov mesačne. Je teda určené pre pracujúcich v prípade straty zamestnania či dlhodobej práceneschopnosti.

Váš biznis plán sa teda bude zameriavať predovšetkým na pracujúcich ľudí?

Nielen. Poistenie SIPO je príklad len jednej novinky. Tou ďalšou je napríklad poistenie pohrebných nákladov. Okrem toho sa chceme zaoberať jednoduchým úrazovým poistením, ktoré má kryť napríklad pošmyknutie na ľade s následkom zlomeniny ruky, poistenie domácich zvierat či poistenie detí. Pôjde naozaj o jednoduché poistenia, ktoré dokáže platiť bežný občan.

Vy teda nechcete konkurovať veľkým životným poisťovniam, ako sú Allianz, Generali, Aegon či AXA?

Nie.

Ale platí, že drvivú väčšinu poistenia má tvoriť životné poistenie.

Áno.

Na koho sa chcete zamerať?

V prvom rade má ísť o klientov, ktorých máme. Ide o rôznorodú plejádu ľudí. Patria tam podnikatelia, dôchodcovia, študenti. Poistenie SIPO nie je určené pre dôchodcu, ale pre penzistu môže byť určené napríklad poistenie úrazu, ktoré môže mať pri pošmyknutí na ľade. My budeme poskytovať jednoduché produkty, ktoré už postupne zavádzame.

Kto služby bude predávať?

Predovšetkým sú na to určené špecializované priehradky finančných služieb, kde sú kvalifikovaní ľudia. Ide o klasických obchodníkov.

Na každej pošte sa teda poistiť nebude dať?

V zásade áno, bude to však závis...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
23. máj 2025 23:33