Sviatok marketérov či majstrovstvá sveta reklamných agentúr. Aj takéto prívlastky od odborníkov dostáva Super Bowl, finále ligy v americkom futbale, ktorý je najsledovanejšou športovou udalosťou v USA.
Sviatok amerického športu v noci nadnes po roku opäť prekonal svoj vlastný rekord. Cena za jeden polminútový reklamný spot sa totiž vyšplhala na štyri a pol milióna dolárov, teda približne o pol milióna viac ako vlani. Televízia Fox, ktorá prenos zabezpečuje, podľa prvých informácií na reklame zarobila vyše štvrť miliardy dolárov.
Šampionát reklamy
O tohtoročné finále sa v chladnom počasí v New Yorku postarali tímy Seattle Seahawks a Denver Broncos. Výsledok, ktorý bol známy dnes ráno, však pre veľké firmy nebol až taký dôležitý. „Super Bowl je sviatok nielen športu, ale aj reklamy a mediálnych agentúr,“ hovorí Stanislav Gašparovič, manažér prvého slovenského tímu amerického futbalu Bratislava Monarchs.
Jeho slová potvrdzujú aj štatistiky. Okrem astronomickej ceny, ktorú za reklamu platia firmy ako Coca-Cola, Pepsi, Kia, Audi či Chevrolet, totiž finále prekonáva aj rekordy v sledovanosti. V televízii si ho zapne asi miliarda ľudí na celom svete. Viac ako polovica Američanov ho podľa magazínu Forbes sleduje nie kvôli futbalu, ale najmä pre reklamy. „Super Bowl je v podstate neoficiálnym šampionátom marketingových agentúr,“ dodáva Jindřich Rajchl, odborník na športový marketing a komentátor portálu nfl.cz.