Vladimír Novotný - KIVA
StoryEditor

Módny trh sa mení. Ľudia už tieto veci odmietajú, tvrdí expertka

25.08.2017, 00:01
Autor:
ČTKČTK
Globálny módny trh sa mení. Na jednej strane je presýtený lacným tovarom a na druhej zápasí s poklesom záujmu zákazníkov o tradičné sezónne trendové kúsky.

Pribúdajú ľudia, ktorí sa bránia konzumu, programovo odmietajú kupovať stále nové oblečenie a hľadajú nadčasovú kvalitu a skutočnú hodnotu.

Vyplýva to z prednášky holandskej módnej expertky Ellen Haeserovej, ktorú predniesla na veľtrhoch módy Styl a KABO v Brne.

Rovnako ako v iných oblastiach života, aj v móde sa dnes podľa Haeserovej kladie stále väčší dôraz na fair trade, environmentálnu a sociálnu udržateľnosť výroby, recykláciu. Voľba oblečenia nie je len o trendoch, ale odráža sa v ňom myslenie ľudí, ktorí sa obliekajú podľa nálady a zároveň si odevom pomáhajú formovať vlastnú identitu. Kľúčom k tejto novej móde už nie sú trendy, ale sám zákazník a jeho osobný štýl.

Vlastný štýl

„Nájsť si vlastný štýl znamená, že budeme s oblečením omnoho spokojnejší,“ uviedla Ellen Haeserová. Osobný štýl je podľa nej móda pre každého bez ohľadu na vek nebo typ postavy. Inšpiráciou môžu byť módni blogeri, ktorých význam ako prostredníkov medzi výrobcami, obchodníkmi a zákazníkmi stále rastie. Svet módy ovplyvňujú tiež celebrity, módne ikony, jednotliví dizajnéri i značky. „Trendom je, že sa dobrý predajca stáva štylistom svojim zákazníkom,“ uviedla expertka.

Módny svet na tieto zmeny už nejaký čas reaguje a prispôsobuje sa novom dopyte. Stále viac firiem nielenže navrhuje oblečenie pre skutočné postavy, ale neváha také modelky používať aj v propagácii. Pretože štýl je niečo nadčasové, klesá význam módnych sezón, mnoho oblečenia sa dnes nosí celoročne a ide o kvalitné kúsky, ktoré tvoria základ šatníka. Takým trvalo hodnotným prvkom môže byť dlhý kabát nadčasového splývavého strihu z kvalitného materiálu, ktorý si raz rada oblečie napríklad dcéra pôvodnej majiteľky. Namiesto vyhadzovania si podľa Haeserovej obľúbené veci dlhodobo uchovávame, kreatívne opravujeme a dávame im novú hodnotu. Novým trendom je tiež prenájom odevov. Dôraz kladený na hodnotu odevu sa odráža v trendoch dámskej módy pre jar a leto 2018.

Kimoná i pyžamové tvary

Trvalo udržateľná móda predpokladá vysokú kvalitu materiálov i spracovanie a nadčasové strihy. Vracajú sa kimoná, pyžamové tvary a nohavice objemnejších siluet s vyšším pásom. Miešajú sa prvky ležérneho, športového i formálneho oblečenia a kombinujú neobvyklé materiály, napríklad satén a ľan. Dôležité sú košele, často s volánmi a  široko roztvorenými rukávmi. Odvážnejšie zákazníčky si podľa Haeserovej budúci rok vyberú z oblečenia výrazných až excentrických farieb divokých kombinácií, nosiť sa bude zelená, modrá i žltá. Pokračuje obľuba metalických efektov a nechýba ani čiernobiela klasika.

01 - Modified: 2024-04-25 15:00:00 - Feat.: - Title: Najtrendovejšie farby tejto jari: Vaše outfity budú vďaka nim živšie a štýlovejšie 02 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 03 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Takto sme mali fičať Bratislavou: Pozrite si archívne zábery a vizualizácie nepostaveného metra 04 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 05 - Modified: 2024-04-17 08:26:39 - Feat.: - Title: Opuch, bolesť ci pľuzgiere: Tieto znaky vám napovedia, že nosíte ZLÚ OBUV
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 06:44