Bábika Barbie uzrelo svetlo sveta v roku 1956 a v priebehu desiatok rokov sa z nej stala ikona. Aj vy máte vsugerovanú predstavu, že bábiky sú pre dievčatká a stále vyzerajú tak, ako keď ste boli deti? Nuž, všetko je inak.
Sme zvyknutí na stereotypy v reklame, o tom niet pochýb. Ženy pochvaľujúce si pracie prášky a muži, ktorí varia v zásade ´rozumne´ - len z polotovarov. Čo sa však stalo, keď výrobcovia bábiky Barbie do reklamy umiestnili chlapca? Reklamná kampaň búra skostnatené stereotypy, a stala sa hitom internetu, píše internetový portál idnes.cz. Spoločnosť Mattel už teda „neaktualizuje“ len vizuálnu podobu bábiky, ale využíva popularitu svojej značky aj pri odpovediach na spoločenské otázky. Evolúciu premien Barbie zachytáva obrázok, ktorý nedávno na sociálnej sieti Tumblr zverejnila užívateľka s menom Tenaflyviper.
Táto bábika sa menila podľa toho, ako sa menila spoločnosť a jej pohľad na ideály ženskej krásy. „Bola som zvedavá, ako presne sa tvár Barbie zmenila za posledných 56 rokov,“ píše Tenaflyviper v komentári. „Ja osobne si myslím, že podoba, ktorú používali v rokoch 1987 až 1995 je najmilšia, ale vtedy som sa ešte sama hrávala s bábikami, takže som možno trochu zaujatá,“ uzatvára.
Premeny Barbie si pozrite vo fotogalérii.