Predstavuje to medziročný rast šesť percent a v roku 2019 sa očakáva, že prekoná 270 miliárd eur. Jednou z najrýchlejšie rastúcich kategórií v luxusnom segmente boli šperky v objeme 18 miliárd eur a rastom sedem percent.
Podľa časopisu Forbes sa druhým najbohatším človekom sveta stal v júli 2019 majiteľ francúzskeho koncernu Bernard Arnault. Francúz, podnikajúci v luxusnom segmente pod ikonickou značkou LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton S.A.) z priečky po rokoch zosadil Billa Gatesa.
Bloomberg index miliardárov priznáva v súčasnosti Arnaultovi druhé či tretie miesto, kde sa podľa denných výsledkov burzy striedajú s Billom Gatesom. V miliardárskej desiatke je LVMH jedinou značkou v spolku technologických, priemyselných alebo diverzifikovaných spoločností.
Bohatstvo Bernarda Arnaulta prekročilo po prvýkrát hranicu sto miliárd amerických dolárov v júni 2019. To je moment, kedy po prvýkrát od roku 2008 nebol Bill Gates prvou alebo druhou najbohatšou osobou na svete.
Luxus dáva svetu signál, že sa mu darí. Aby sme však boli spravodliví, na prvej priečke najbohatších ľudí sveta sa aj naďalej nachádza Jeff Bezos s hodnotou majetku 124 miliárd amerických dolárov.
Za raketovým rastom luxusného impéria je skutočnosť, že nároční zákazníci na celom svete nakupujú luxusný tovar stále viac. Veľké a ľudnaté krajiny akými sú Čína a India bohatnú, vzniká majetná stredná vrstva a tá má neuveriteľný apetít a záľubu v luxusnom tovare.
Vznikajú rozsiahle zbierky oblečenia, doplnkov aj šperkov, kedy priamo z európskych prehliadkových mól putujú kolekcie do osobného vlastníctva do Ázie. Výrobcovia reagujú aj tým, že vytvárajú limitované série, alebo personalizované kolekcie.
„Bohatí Číňania a Indovia vyhľadávajú výnimočné šperky a dávajú im prednosť aj pred investičnými drahokamami. V odbornom slangu sa preto čoraz častejšie zavádza pojem investičné šperky,“ komentuje posuny na trhu Alojz Ryšavý zo spločnosti ALO diamonds.
„V ostatných rokoch svetový trh s diamantmi zaznamenáva výrazný presun z najstaršej svetovej burzy v Antverpách do Tel Avivu, Hong Kongu, a Bombaja.”
Za rekordnými tržbami producentov luxusného tovaru okrem rastu svetovej ekonomiky stoja inovácie a trendová komunikácia. Jedným z krokov k etickej luxusnej móde je spolupráca koncernu LVMH s módnou návrhárkou Stellou McCartney, známou svojím záväzkom k trvalo udržateľnej móde.
Stredouerópska značka ALO diamonds reagovala na hodnotový trend zmenou ambasádoriek a vybrala si špičkové slovenské a české tenistky, aby tak ocenila schopnosti, úsilie a profesionálny výkon.
Značka Gucci, ktorá e považovaná za najviac žiadanú a trendovú luxusnú značku podľa počtu vyhľadávaní, zobrazení webovej stránky, follewerov a „výtlaku“ na sociálnych sieťach založila svoj úspech na produktoch, ktoré sú atraktívne a spĺňajú parametre Insta estetiky.
Globálny trh s luxusnými tovarmi vykazuje stabilný rast so zvyšujúcou sa diverzitou. Pri pohľade do budúcnosti očakávame pre segment osobného luxusného tovaru nárast 3 až 5 percent ročne v celkovej hodnote 320 až 365 miliárd eur do roku 2025.
Luxusné značky však musia držať krok s novými inovatívnymi trendami, aby boli aj naďalej atraktívne pre čoraz náročnejších klientov.
Trh sa bude musieť prispôsobiť požiadavkám nových generácií Y a Z, ktoré sa stávajú významnou kúpnou silou v luxusnou segmente. Čoraz viac silnie požiadavka online nákupov bez fyzickej návštevy predajne. Rastie vplyv digitálnych technológií nielen vo výrobnom procese, aj pre zákazníkov, ktorým môžu poskytnúť nový rozmer zážitkov a skúseností. Dôležitá úlohu zohrávajú aj stále zvyšujúce sa výdavky na marketing a e-commerce.