Rozhodol sa, že to skúsi a vyštuduje za automobilového dizajnéra. „Od začiatku to bolo ako sen alebo moja vnútorná túžba. Mal som však šťastie, a naozaj som začal pracovať pre veľkú automobilku.
Najskôr ako stážista a neskôr mi ponúkli plný úväzok,“ hovorí v rozhovore pre prečo nie?!
Túto ponuku, ktorá definitívne zmenila jeho život, dostal od automobilky Jaguar, kde si vyskúšal prácu pre obidve jej značky – Jaguar a Landrover.
„Adaptoval som sa a pracoval som naraz na viacerých projektoch. Od maličkých detailov po úplný projekt, konkrétne auto iPace.“
iPace
No a práve iPace mu otvoril dvere do úplne nového smeru automobilového dizajnu. „Konkrétne ide o takzvaný Experience design alebo HMI (Human Machine Interface).
Toto bol začiatok mojej kariéry v tomto odbore, veľmi veľa som sa naučil, zistil som, ako funguje proces vytvorenia auta od konceptu až po produkčné verzie, a zorientoval som sa trošku aj v korporátnych kolotočoch (smiech).
A to vám niekedy vie byť pekná politická jazda,“ hovorí.
V galérii si pozrite projekty, na ktorých pracuje alebo pracoval dizajnér Tomáš Omasta:
Tomáš dostal v iPace na starosti vývoj používateľského rozhrania. Na vysvetlenie, ide o displeje, ktoré sa nachádzajú pred vodičom, ich vizuálna aj používateľská stránka.
„A taktiež sme paralelne pracovali na budovaní smeru pre budúce modely.“
Polestar 2
Z Jaguara však tento šikovný Slovák už čoskoro zamieril na sever Európy. „Dostal som ponuku od Volva a presedlal som tam z viacerých dôvodov.
Projekty, za ktoré som bol zodpovedný, som totiž priviedol do úspešného konca, ukončil som školu a chcel som skúsiť niečo nové. Všetko veľmi pekne do seba zapadalo.“
A tak sa sťahoval do Švédska. Krajinu si vraj zamiloval už počas prvej návštevy. Navyše v tom čase mal v Kodani priateľku, za ktorou pravidelne lietal z Veľkej Británie.
Takže nebolo čo riešiť. „Volvo ma veľmi zaujalo svojou jasnou myšlienkou značky a produktov, čistým dizajnom a láskou k detailom.“
V tom čase automobilka tvorila úplne novú značku Polestar. „Vďaka tomu som dostal možnosť pracovať na grafickom stvárnení digitálneho prostredia v Polestar 2,“ spomína si na začiatky vo Švédsku.
Polestar 2 je stopercentne elektrické auto, podľa Omastu je poskladané s dokonalou presnosťou.
„Je to vozidlo, ktoré je trošku revolučné v tom, ako sme sa postavili k digitálnej architektúre. Pripravili sme systém auta na Android platforme, čo nám dáva neskutočnú flexibilitu.
Používatelia môžu vždy využívať najnovšie updaty systému, majú prístup k aplikáciám v Google Play, auto disponuje funkciami Google Maps a Google Assistant, ktoré sú už priamo zakomponované do systému.
A to hovorím iba o malom výseku z funkcií, ktoré si vodiči určite veľmi obľúbia.“
Auto ako zážitok
Tomáš Omasta sa stal špecialistom na zážitkový dizajn automobilov. Teda presne na to, čo na autách súčasnosti milujú mladí.
Nie honosný luxus a auto ako symbol statusu a bohatstva. Ale skôr ako prostriedok na zábavu. „V podstate všetko, kde sa deje nejaký zážitok používateľa s autom.
Naozaj ide už o všetko, od zvukov smeroviek po logiku nabíjania, grafických prostredí a vizuálnych prvkov. Takisto ergonomické umiestnenie fyzických gombíkov až po plánovanie trás vodiča.“
Podľa neho sa väčšina automobiliek uberá cestou elektromobility. Aj preto sa špecializuje práve na tento segment.
„Mojou úlohou a výzvou je pochopiť, čo je dôležité pre používateľa v danom momente pre plynulé a bezpečné používanie auta,“ vysvetľuje.