Notino
StoryEditor

Firma Notino zlomila rekord v obrate, v Poľsku otvorila svoju najväčšiu predajňu

17.02.2021, 14:10
Autor:
redred
Notino momentálne pôsobí na 24 trhoch, na ktorých len v uplynulom roku získalo 3,5 milióna nových zákazníkov.

Najväčší európsky on-line predajca parfumov a kozmetiky dosiahol v roku 2020 rekordný ročný obrat cez 560 miliónov eur. Ide o navýšenie o viac ako 190 miliónov eur oproti predchádzajúcemu roku a 42 percent medziročný nárast.

Spoločnosť odoslala viac než 12 miliónov balíčkov do celej Európy a v najväčšej predvianočnej špičke, počas akcie Black Friday, odbavila 140-tisíc zásielok za jeden jediný deň. Denný priemer odbavených balíčkov v roku bol pritom okolo 30-tisíc.

Vzhľadom na obrat sú tradične najsilnejšou kategóriou Notina parfumy. Napriek tomu bol rast tejto kategórie v roku 2020 o poznanie pomalší v porovnaní s kozmetikou. Zatiaľ čo obrat parfumov medziročne stúpol o 22 percent, u make-upu išlo takmer o 50 percent. Obrat segmentu vlasovej kozmetiky a starostlivosti o pleť vzrástol dokonca o 70 percent.

„Parfumy predstavujú polovicu výkonu celej firmy a sú dlhodobo ťahúňom nášho obratu. V uplynulom roku sme však zaznamenali extrémny rast kozmetických kategórií. Uvedomujeme si, že práve kozmetika je to, čo naši zákazníci chcú a potrebujú. A preto sa teraz zameriavame na ďalšie rozšírenie ponuky make-upu, vlasovej kozmetiky a starostlivosti o pleť,“ uviedol Zbyněk Kocián, generálny riaditeľ Notina. Spolu predal líder na poli krásy a e-commerce viac než 55 miliónov produktov.

Notino momentálne pôsobí na 24 trhoch, na ktorých len v uplynulom roku získalo 3,5 milióna nových zákazníkov. Ich celkový počet sa tak prehupol cez 16,5 milióna. Spoločnosť svojich zákazníkov doteraz obsluhovala z jediného distribučného centra v Českej republike, v priebehu roku 2020 však v Rumunsku otvorila svoje druhé logistické stredisko.

„V súvislosti s pandémiou koronavírusu sme si uvedomili, že hranice, ktoré doteraz v rámci Európskej únie nikdy neboli problémom, sa problémom stali. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali svoje balíčky nielen včas, ale dokonca ešte rýchlejšie než predtým,“ povedal Kocián s tým, že práve tomu má nové distribučné centrum v Bukurešti pomôcť.

Firma z Rumunska odbavuje napríklad zásielky pre Grécko alebo Bulharsko, čo ju dostáva bližšie aj ku klientom zo vzdialenejších krajín. „Veríme, že vďaka tomuto kroku posunieme zážitok z nakupovania opäť o úroveň vyššie. Decentralizácia riadenia a skladov Notina zároveň predstavuje významnú expanziu spoločnosti na zahraničné trhy,“ dodal Kocián.

V roku 2020 spoločnosť rozšírila aj sieť svojich kamenných predajní a otvorila svoju doteraz najväčšiu a najmodernejšiu predajňu vo varšavskom nákupnom centre Westfield Arkadia. V najnovšej pobočke predstavilo Notino úplne nový koncept predajní, vylepšený interiérový dizajn a inovatívny prístup k predaju kozmetiky.

Hlavný dôraz pritom Notino kládlo na implementáciu moderných technológií, ktoré zákazníkovi maximálne uľahčujú nákup. Priamo v predajni tak možno urobiť diagnostiku pleti alebo objaviť ten najvhodnejší odtieň make-upu vďaka technológiám Youth Finder a Shade Finder od Lancôme.

Kamenné pobočky Notino prevádzkuje spolu v 9 krajinách, vrátane Slovenska, Českej republiky, Rakúska a Poľska.

menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 02:14