Mníchovský Kunstverein je myšlienkovo otvorená inštitúcia, ktorá prezentuje presne ten typ galerijnej prevádzky, ktorá je už v samotnej svojej podstate kreatívna. Kurátori ako Daniel Pies či Stefan Kalmár sa chopia akejkoľvek zaujímavej a podnetnej príležitosti zrealizovať originálny projekt. Nedávno z bratislavských dielní združenia tranzit.sk previezli kompletnú výstavu slovenského umelca Cyrila Blaža a odvážne ju reinštalovali v priestoroch mníchovskej galérie. Zaujal ma jeden z pripravovaných projektov MK, ktorý sa má konať v známej londýnskej galérii ICA od 23. marca do 6. mája. Výstava s názvom The Secret Public sa má totiž zaoberať érou post-punku. Mnohí vieme, že punk sa na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov pretavil do hnutia new wave, teda tzv. novej vlny, mierne komerčnejšie ladenej verzie punku. Štýl hudby bol v new wave často zmesou rôznych žánrov, ako funku, reggae či ska. Mnoho nového o ére prináša kniha Simona Reynolda Rip It Up and Start Again z roku 2005. Výstava Mníchovčanov si kladie za cieľ definovať a redefinovať diskurz post punkovej éry, priblížiť publiku ďalšie rozvíjajúce sa prúdy kreativity v dekáde od roku 1978 po rok 1988. Zastúpenými umelcami budú ľudia, ktorí v tom čase tvorili v oblasti hudby, vizuálneho umenia, módy alebo filmu. Zoznam zahŕňa mená ako Linder, Bodymap, Cerith Wyn Evans, Victor Burgin, Gilbert & George, Isaac Julien, Richard Hamilton, John Maybury, Trojan či Wolfgang Tillmans. Inteligentná a do podstaty prenikajúca selekcia umelcov zo strany kurátorov Stefana Kalmára, Michaela Bracevella a Iana Whita dáva tušiť, že pôjde o výstavu ponúkajúcu nejeden svieži a inovatívny pohľad na definovanú problematiku. Kvôli návšteve The Secret Public: The Last Days Of The British Underground 1978 - 1988 by som pokojne zvážila cestu do Londýna...www.kunstverein-muenchen.de, www.ica.org.uk.
Autorka je výtvarná kritička